Prima pagina:

prima pagina

Sondaj: Credeţi că se impune construirea de noi creşe în oraşe?
Da
Nu
Nu ştiu
Nu mă interesează

Comentarii »
Sondaje vechi »

Autentificare: Autentifica-te cu Facebook

sau
foloseste contul creat pe site-ul Monitorul
Tine-ma minte
Am uitat parola
Inregistrare
Newsletter:

Abonează-te la newsletter-ul nostru zilnic.

Detalii »

Contact: Aleea Mihail Kogalniceanu 4 , Botosani
Telefon:
0231 515053
Fax
0231 515130
E-mail: monitorul(a) monitorulbt.ro
polivalenta
Dedicatii RadioFix Live
pressshop
Coalitia pentru o presa curata


« Alte stiri din categoria National

Mecanicii "marfarului morţii" erau băuţi

National

Mecanicii de locomotivă care au murit în accidentul feroviar din în zona Băniţa-Merişor, judeţul Hunedoara, consumaseră băuturi alcoolice, transmite corespondentul Mediafax, citând sure apropiate anchetei. Mecanicul ar fi consumat o cantitate redusă de alcool, dar în cazul ajutorului de mecanic valorile alcoolemiei sunt considerabil mai mari. Potrivit surselor citate, testele toxicologice efectuate în urma necropsiei au indicat o alcoolemie de peste 2 g/l alcool pur în sânge în cazul ajutorului de mecanic Eugen Milotin şi aproape 0,3 g/l alcool pur în sânge în cazul mecanicului locomotivei, Alexandru Garcea.

Inspectorii de muncă din Hunedoara şi Timiş se vor întâlni astăzi pentru a evalua probele existente până la acest moment în dosarul aflat în lucru. Procurorii şi poliţiştii au deschis un dosar de cercetare penală pentru ucidere din culpă. Ancheta ar putea fi extinsă şi pentru infracţiuni contra siguranţei circulaţiei pe căile ferate. Este în derulare în paralel o anchetă a Agenţiei de Investigaţii Feroviare.

În 8 aprilie, 14 vagoane ale unui tren de marfă au deraiat în zona Băniţa-Merişor din judeţul Hunedoara, mai multe vagoane căzând într-o râpă. Mecanicul de locomotivă şi ajutorul lui au murit în urma accidentului.

Înainte de tragicul accident, „mecanicii ar fi cerut cale liberă prin staţie după ce au constatat că ar avea probleme la sistemul de frânare”, a declară şeful ITM Hunedoara, Adrian Bozdog. „Am înţeles la faţa locului că mecanicii au cerut prin staţia pe care o aveau în dotare celor de la Merişor să le asigure cale liberă până la Baru, fiindcă au probleme la sistemul de frânare”, a declarat Bozdog. Potrivit acestuia, tronsonul unde a avut loc accidentul este unul periculos, cu curbe şi coborâri.

Mecanicul Adrian Andrei a declarat că solicitarea „căii libere” reprezintă o cale excepţională de comunicare în sistem, folosită atunci când mecanicii de locomotivă îşi dau seama că nu mai au nicio soluţie. Potrivit lui Adrian Andrei, fapta celor doi bărbaţi care au murit după ce vagoanele trenului de marfă au deraiat poate fi considerată „eroică”, deoarece ei ar fi putut să sară din locomotivă şi ar fi scăpat cu viaţă, însă au preferat să salveze garnitura.

Operatorul feroviar privat Unicom Tranzit, de care aparţinea trenul, susţinea că personalul implicat în accidentul feroviar era apt din punct de vedere medical şi psihologic, mecanicii având experienţă profesională, însă nu a exclus o eroare umană.

 

 
 
Vizualizari: 2254. |   Noteaza articolul :
  • Currently 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Comentarii

Monitorul de Botosani nu este responsabila juridic pentru continutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra va revine in exclusivitate.

    Pentru a putea posta comentarii pe marginea subiectului trebuie sa fii autentificat!

    Autentificare:
    Am uitat parola
    Inregistrare
    Tine-ma minte
    Poza Zilei: Un succes mare semnul ăsta nou de circulaţie. Parchezi, dar trebuie să îţi faci preventiv şi un carton cu „je suis maşina mea”.
    Parerea mea:
    Program Filme CineGlobe
    Diverse: Horoscop

    Vremea:
    Acum: 23°C.
    La noapte: 15°C.
    Maine: 31°C. Detalii »

    Curs valutar:
    EUR:   4,5987 lei
    USD:   4,1287 lei

    Chestionar

    Raspunsuri »
    Chestionare vechi »
    Sumarul editiei:
    Editorial Magazin Puls Ultima ora
    Bancul Zilei Mozaic