Prima pagina:

prima pagina

Sondaj: V-a crescut salariul în timpul anului 2017?
Da, lucrez în sectorul de stat
Da, lucrez în sectorul privat
Da, lucrez pe salariul minim
Nu
Nu sunt salariat

Comentarii »
Sondaje vechi »

Autentificare: Autentifica-te cu Facebook

sau
foloseste contul creat pe site-ul Monitorul
Tine-ma minte
Am uitat parola
Inregistrare
Newsletter:

Abonează-te la newsletter-ul nostru zilnic.

Detalii »

Contact: Aleea Mihail Kogalniceanu 4 , Botosani
Telefon:
0231 515053
Fax
0231 515130
E-mail: monitorul(a) monitorulbt.ro
polivalenta
pressshop
Coalitia pentru o presa curata


« Alte stiri din categoria Actualitate

Sute de copii renunţă la şcoală

Actualitate - Virginia CONSTANTINIU
(citeste alte articole de acelasi autor »)


Abandonul şcolar este principala problemă nerezolvată a sistemului de învăţământ din România. Declaraţia aparţine ministrului Educaţiei, Liviu Pop. România este ţara cu cei mai mulţi elevi din Uniunea Europeană care abandonează şcoala. Practic, doi elevi din zece renunţă la şcoală (rata abandonului la nivel naţional este de 18,5%), principala cauză fiind sărăcia.

La Botoşani, datele oficiale arată că în anul şcolar trecut au abandonat şcoala 750 de elevi, reprezentând 1,1% din populaţia şcolară. Deşi procentul pare infim, dincolo de datele statistice situaţia oricărui copil care renunţă la pregătirea şcolară este dramatică. Dintre cei 750 de elevi, 378 sunt din mediul urban şi 372 din mediul rural. Liceenii deţin supremaţia în acest clasament îngrijorător. 408 dintre aceştia (2,72%) au încheiat socotelile cu şcoala, în timp ce la învăţământul primar şi gimnazial numărul celor care nu mai frecventează cursurile este de 342 (0,84%).

„Abandonul şcolar este o problemă cu grad de prioritizare maxim şi, pe cale de consecinţă, se impune o intervenţie urgentă şi eficientă la nivel naţional”, a declarat Gabriel Hârtie, inspector şcolar general. Potrivit oficialului Inspectoratul Şcolar Judeţean (IŞJ), Botoşaniul a stabilit în ultimii ani drept ţintă strategică reducerea riscului de abandon şcolar. „Cu ajutorul planurilor de măsuri gândite şi aplicate în fiecare unitate şcolară, cu sprijinul comunităţilor locale implicate în acest demers comun şi prin valorificarea a două proiecte mari, «Salvaţi copiii de abandon şi neintegrare» şi «Un viitor mai bun prin educaţie», am făcut ca rata abandonului, la nivelul judeţului Botoşani, să fie de aproximativ 1,2%”, a mai spus oficialul.

Astfel, dintre cei 750 de elevi, 44 (0,06%) au fost reintegraţi, fiind vorba despre 24 de elevi din ciclurile primar şi gimnazial şi 20 de liceeni.

Liviu Axinte, liderul Ligii Sindicatelor din Învăţământ (LSI) susţine că abandonul şcolar este generat de condiţiile economico-sociale din ţară şi că elevilor provenind din familii sărace ar trebui să li se spună că educaţia este singura lor salvare. „Eu unul nu am văzut măsuri clare care să ducă la reducerea abandonului şcolar. Poate că o măsură care să ducă la prevenirea abandonului şcolar ar fi pe lângă «Bani de liceu» şi creşterea alocaţiei”, a afirmat Liviu Axinte. Acesta adaugă că alte măsuri de reducere a abandonului ar putea fi asigurarea de rechizite gratuite, de uniforme, readucerea internatelor şcolare la capacitatea maximă, sau chiar înfiinţarea de internate noi.

La finalul anului şcolar 2016-2017, Ciprian Manolache, purtător de cuvânt în cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean, anunţa că dintre cei 4.717 elevi înscrişi în clasa a VIII-a, 4.063 au încheiat cu bine anul şcolar, 465 au rămas corigenţi, 105 au situaţia şcolară neîncheiată, iar 84 au fost declaraţi repetenţi. În acest an şcolar, 4.183 de elevi se regăsesc în învăţământul liceal şi profesional, ceea ce înseamnă că 534 de copii au abandonat şcoala sau au plecat cu părinţii în străinătate.

 

Subiectul este tratat pe larg în ediţia tipărită a cotidianului „Monitorul de Botoşani”.

  

 
 
Vizualizari: 1052. |   Noteaza articolul :
  • Currently 2.33/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  |  Nota curenta: 2.3 din 3 voturi
Comentarii

Monitorul de Botosani nu este responsabila juridic pentru continutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra va revine in exclusivitate.

  • 1. de bre:
    hai sa fim seriosi! multimi din cadrele didactice sunt interesate de performanta, si nu de integrarea celor cu probleme, mai mari sau mai mici. Ar fi interesanta o situatie despre cum percep scoala copiii care au abandonat-o! Sa stim si noi cat de UMILITI si de MARGINALIZATI au fost de catre profesori sau invatatori, care, se considera, ar trebui sa aiba cunostinte profunde de psihologie. Si n-ar fi rau sa prezentam chiar cazuri concrete, sa vedem adevarata cauza a abandonului scolar: atunci vom descoperi cu totul alte fatete, neslefuite, ale invatamantului romanesc! Sa vedem acum, in momentul in care se pune accent de "profesor fericit si elev fericit", care este adevarata relatie dintre profesor (invatator) si elev. In multe dintre cazuri o fi vorba de dezinteres sau chiar despotism dintr-o anume parte?
    2017-09-27, 08:14:57

Pentru a putea posta comentarii pe marginea subiectului trebuie sa fii autentificat!

Autentificare:
Am uitat parola
Inregistrare
Tine-ma minte
Poza Zilei: Hagi îl felicită pe Moruţan după ce a dat gol Viitorului. Râde cam galben, dar râde, totuşi.
Parerea mea:
Diverse: Horoscop

Vremea:
Acum: °C.
La noapte: °C.
Maine: °C. Detalii »

Curs valutar:
EUR:   4,6606 lei
USD:   3,7828 lei

Chestionar

Raspunsuri »
Chestionare vechi »
Sumarul editiei:
Bancul Zilei Mozaic