marți, martie 19, 2024
AcasăEconomicCreativitate finanţată de Consiliul IMM-urilor

Creativitate finanţată de Consiliul IMM-urilor

Piaţa industriilor creative este încă la început în România însă, datorită potenţialului imens, antreprenoriatul în aceste industrii devine din ce în ce mai ofertant.

În efortul continuu de a îmbunătăţi mediul de afaceri, Consiliul IMM-urilor din România (CNIPMMR) implementează proiectul „Creative start”, ce are ca scop încurajarea antreprenorialului prin susţinerea înfiinţării de întreprinderi în industriile creative în zona Nord-Vest. În cursa pentru obţinerea finanţării din cadrul proiectului s-au înscris peste 600 de persoane care au efectuat cursuri de formare antreprenorială, 145 dintre acestea întocmind şi depunând planurile de afaceri. În urma analizării dosarelor, 75 dintre ele vor beneficia de acces la finanţare nerambursabilă de maximum 160.000 de lei.

Astfel, analiza celor 145 de planuri de afaceri depuse relevă cp cei mai mulţi aplicanţi sunt din Cluj (46,21%), Bihor (17,93%), Satu Mare (8,97%), Maramureş (9,66%), Bistriţa (13,1%) şi Sălaj (4,14%).

Cele mai multe afaceri vor fi înfiinţate sunt: activităţi fotografice (8,3%), realizare de softuri la comandă (6,9%), activităţi recreative şi distractive (6,2%), învăţământ (5,5%), design specializat (4,82%) sau creaţie artistică (4,82%). Toate start-up-urile nou înfiinţate vor fi 100% digitalizate.

„Consiliul IMM-urilor din România pariază pe industriile creative ca domeniu de competitivitate a economiei din România… Pasul următor este reprezentat de crearea unui HUB la Cluj-Napoca, ce va folosi ca suport în dezvoltarea industriilor creative. Nord-Vest-ul ţării continuă să fie un vector de dezvoltare a industriilor creative, CNIPMMR fiind alături de dezvoltarea economică a regiunii”, Florin Jianu, preşedinte CNIPMMR.

Deja ai votat!
Botoșani
cer fragmentat
1.6 ° C
1.7 °
0.5 °
89 %
2.7kmh
60 %
mar
5 °
mie
5 °
joi
8 °
vin
10 °
sâm
12 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Se lucrează în grup, că o parte din angajați trebuie să supravegheze trecătorii.

EDITORIAL

Pe vremea când Petre Daea a transformat Ministerul Agriculturii într-o veritabilă scenă pentru interminabilele lui spectacole de stand up comedy, marea întrebare a unora...

EPIGRAMA ZILEI

Cât de tont poate să fie Nu am nicio îndoială, Că pe lâng-a lui soție Și-aparențele-l înșeală…   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...