joi, martie 28, 2024
AcasăEconomicNu mai sunt bani pentru rable

Nu mai sunt bani pentru rable

Bugetul alocat Programului „Rabla Clasic” pentru persoanele fizice a fost epuizat, în timp ce, în cazul persoanelor juridice, mai este disponibilă suma de peste 11,24 milioane de lei, a anunţat Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM).

În prezent discuţii în guvern în vederea suplimentării programului la următoarea rectificare bugetară”, a declarat Ministerului Mediului, vicepremierul Graţiela Gavrilescu.

În acest an, pentru Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional („Rabla Clasic”) sesiunea de înscriere în vederea acceptării solicitanţilor proprietari persoane juridice a demarat pe data de 12 aprilie şi se va încheia pe 30 septembrie.

Conform Ghidului de finanţare, programul se derulează în limita creditelor de angajament şi bugetare prevăzute cu această destinaţie prin bugetele anuale ale Fondului pentru mediu, aprobate conform legii.

Bugetul alocat în 2019 pentru „Rabla Clasic” este de 235 milioane lei, din care 200 milioane lei pentru persoane fizice şi 35 milioane lei pentru persoane juridice.

În acest an, în cadrul programului „Rabla plus”, destinat vehiculelor ecologice, a înregistrat o premieră, bugetul de 15 milioane de lei fiind consumat pentru prima dată de la lansarea programului. „Datorită acestui program avem acum 333 de maşini hybrid plug-in sau 100% electrice noi care circulă pe şoselele României, fără să polueze. Am suplimentat bugetul chiar de săptămâna trecută, cu încă 15 milioane de lei şi sperăm ca şi această sumă să fie cheltuită de români”, a conchis Gavrilescu.

În cadrul acestui program, românii pot beneficia de un ecotichet de 45.000 lei, dar care să nu reprezinte mai mult de 50% din preţul de comercializare al unui autovehicul nou, pur electric.

În cazul achiziţionării unui autovehicul nou, electric, plug-in, cu sursă de alimentare externă, cumpărătorul poate primi 20.000 lei, dar nu mai mult de 50% din preţul de comercializare al autovehiculului. Acest tip de autovehicul hibrid trebuie să genereze o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 50 g/km (maximum 70 g CO2/km, conform standardului WLTP).

De asemenea, accesarea Programului Rabla Plus nu este condiţionată de casarea şi radierea unui autovehicul uzat, însă prima de casare oferită în cadrul Programului Rabla Clasic se poate cumula cu ecotichetul prevăzut de Programul Rabla Plus.

Deja ai votat!
Botoșani
cer fragmentat
17.7 ° C
17.7 °
16.6 °
48 %
4.5kmh
73 %
joi
18 °
vin
16 °
sâm
22 °
Dum
24 °
lun
25 °

CARICATURA ZILEI

Joi

POZA ZILEI

Gata, au rezolvat cu circulația în centru. Ori se terminase programul și n-au mai apucat să strângă, cine știe.

EDITORIAL

Anul electoral 2024... Alegerile sunt din ce în ce mai aproape, deci e de așteptat ca lupta între poftitorii de ciolan să se intensifice....

EPIGRAMA ZILEI

Mi-a șoptit o viorea C-o să-mi dai inima ta Și m-am întrebat instant: O fi vorba de... transplant? -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...