spot_img
miercuri, aprilie 24, 2024
AcasăEconomicAprozar online creat și de Ministerul Agriculturii

Aprozar online creat și de Ministerul Agriculturii

Ministerul Agriculturii pune la dispoziţia micilor producători platforma – www.rndr.ro/legume – unde aceştia vor putea completa cantităţile de legume disponibile, în vederea facilitării unui dialog cu marile lanţuri de retail.

Măsura are scopul de a identifica cele mai bune modalităţi de preluare a mărfii direct de la producători. „Este foarte important să se înţeleagă faptul că această platformă se doreşte să vină în sprijinul producătorilor agricoli din sectorul vegetal, care în această perioadă trebuie să îşi continue munca în ferme, în solarii sau în câmp. De aceea a fost creată, pentru ca noi, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, să îi sprijinim în dialogul cu marile lanţuri de retail, pentru a găsi soluţii ca aceste produse să ajungă pe masa consumatorilor”, a afirmat ministrul Agriculturii, Adrian Oros.

Pentru a putea completa informaţiile în portal, producătorii agricoli trebuie să se autentifice, prin crearea unui cont de utilizator. După completarea datelor, va fi transmis un e-mail de confirmare la adresa electronică indicată de producător. După crearea contului de utilizator se poate trece la completarea anunţului.

 

Platformă specială pentru producătorii locali

 

Un „aprozar virtual” va fi disponibil și la nivelul județului Botoșani, conducerea Direcției Agricole lucrând la o platformă online care să asigure desfacerii producției agricole pe teritoriul județului.

Este o problemă reală lipsa desfacerii, iar noi, ca Direcție Agricolă, încercăm să venim în sprijinul fermierilor și am demarat dezvoltarea unui parteneriat între aceștia și un integrator software, din Botoșani, ce va realiza o platformă online în scopul sprijinirii desfacerii produselor locale către consumatori”, a declarat, Cristian Delibaș, directorul Direcției Agricole a Județului (DAJ) Botoșani.

Potrivit acestuia, legumicultorii, pomicultorii, producătorii de preparate din carne sau produse lactate, apicultorii și piscicultorii vor putea să aibă acces direct la consumatorul final, platforma urmând să lucreze împreună cu o aplicație destinata terminalelor mobile, facilitând astfel o distribuție zonală a produselor proaspete, mai ales în contextul actual, când se recomanda evitarea zonelor aglomerate. „Platforma va fi disponibilă în luna aprilie a acestui an. Până atunci, cei interesați pot trimite către DAJ Botoșani, pe adresa, dadr.bt@madr.ro, solicitări de intenție pentru integrarea în platformă”, mai spune Delibaș.

 

Europa nu mai are fructe şi legume proaspete

 

Furnizorii europeni de fructe şi legume proaspete avertizau săptămâna trecută că aceste produse vor deveni din ce în ce mai rare în Europa, deoarece pandemia de coronavirus afectează mişcările globale ale produselor şi oamenilor de care ar fi nevoie pentru a strânge culturile.

Guvernele caută modalităţi prin care să contracareze orice deficit de aprovizionare, inclusiv prin introducerea unor „culoare verzi”, pentru a permite produselor proaspete să treacă uşor prin graniţele UE, iar în paralel intenţionează să recruteze o „armată din umbră” de culegători şi să relaxeze regulile de călătorie pentru muncitorii emigranţi.

Comisia Europeană a cerut statelor membre să asigure traficul mărfurilor pe „culoare verzi”. Preşedintele comisiei de agricultură din Parlamentul European, Norbert Lins, a apreciat că aceste „culoare verzi” trebuie să fie valabile şi pentru seminţe, nutreţ, îngrăşăminte şi produse pentru protecţia plantelor.

Deja ai votat!
Botoșani
cer acoperit de nori
10 ° C
10 °
9.4 °
95 %
3.1kmh
100 %
mie
19 °
joi
18 °
vin
14 °
sâm
18 °
Dum
14 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

  Asta înseamnă să te pregătești bine pentru programul rabla.

EDITORIAL

Ați auzit ce isprăvi a mai comis Marcelașul cel Viteaz în ultimele zile? Ar cam trebui. Nu de alta, dar românilor le place să...

EPIGRAMA ZILEI

Un termen interesant: Poate fi mașină nouă, Numele unui savant Sau ...  instrument de spart ouă! -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...