twenty + 12 =

O nouă parola a fost trimisă către email-ul tău.

Marius ILINCARU
jurnalist

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, şeful CNAIR, Narcis Neaga, şeful DRDP Iaşi, Ovidiu Laicu, şi cel al CFR Infrastructură, Radu Pipa, au năvălit în gaşcă săptămâna trecută în Botoşani să ne spună că se va pogorî binele peste judeţ. Şi asta, bineînţeles, ca o favoare a politicienilor de la putere, care sunt „responsabili”, „muncitori” şi „enervanţi de activi”, spre deosebire de cei din opoziţie, care sunt „demagogi” şi „mincinoşi”.
Dacă ar fi să-i credem, mai ales pe deputatul Costel Lupaşcu, drumul spre Iaşi ar fi gata înainte chiar de a începe, iar spre Vereşti vom merge cu trenul, pardon cu drezina, cu viteze de 80 de km/h.
Nu e greu a promite, mai ales acum când vin două rânduri de alegeri, dar realitatea e cu totul alta.
Să le luăm pe rând.
Drumul spre Iaşi, în cel mai fericit caz, respectându-se la limită termenele de achiziţie, proiectare şi execuţie, nu poate fi gata mai devreme de martie 2022, dar cum niciun proiect nu a mers la noi ca pe roate, e greu de crezut că drumul va fi gata atunci, când următoarele alegeri sunt abia în 2024. Ce politician român credeţi că e atât de responsabil încât să inaugureze o lucrare atât de importantă pentru comunitate la jumătatea ciclului electoral, astfel încât „să nu beneficieze de roade” la urne?
Ovidiu Laicu, vicepreşedintele PSD Iaşi şi „baronul drumurilor din Moldova”, a încercat să ne arate cât de mult s-a investit în drumurile naţionale din Botoşani, dar nu a avut răspuns pentru întrebarea: „De ce cel mai important drum al judeţului, cel spre Iaşi a fost lăsat la urmă şi de ce pe sectorul din judeţul vecin s-au putut pune, «pe întreţinere», «plombe lungi de kilometri», iar pe Botoşani nu, pentru că «drumul e prins în planul pentru modernizare»?”
Nu a avut răspuns, pentru că evidenţa e clară şi vorba unui coleg de presă: „pe ei (n.r. – politicienii ieşeni) îi interesează să ajungă până la Cotnari şi nicidecum până la Botoşani”.
„Drumul de fier” spre Vereşti este unul dintre cele mai vechi din România, iar vitezele de circulaţie sunt la fel de mari ca la inaugurare, dacă nu mai mici. Radu Pipa, numit de presa ieşeană urmaşul lui Necolaiciuc, ştiu ei de ce, vorbea, la Botoşani, că numai într-un an, după ce se va interveni pe şine se va merge cu 20 km/h mai repede. Cu ce? Nu ne-a spus, pentru că „eu sunt de la Infrastructură”. Dar chiar să se schimbe acele automotoare, acele drezine din anii ‘50-’60 cu nişte trenuri cât de cât normale, nu se va putea ajunge la acea viteză, pentru că problemele nu sunt doar la linii, ci sunt mult mai grave şi ţin de terasament.
Altfel, orice promisiune făcută de ministrul Cuc nu are nici o acoperire, vizita şi discursul său fiind un déjà vu. În urmă cu doi ani, acesta a făcut prima vizită de lucru în teritoriu ca ministru al Transporturilor tot la Botoşani. Şi atunci, ca şi acum, promisiunile şi declaraţiile sunt aceleaşi, cadrul e acelaşi, situaţia e aceeaşi – pe drumul spre Iaşi nefiind turnat nici măcar un kilometru de asfalt. E drept că el a fost schimbat sau, cum a afirmat, şi-a dat demisia după câteva luni, dar proiectele promise trebuiau să fie măcar începute, dar după doi ani suntem în acelaşi punct. Mai direct spus, am pierdut doi ani şi, domnule ministru, cine ni-i dă înapoi?

Apreciază calitatea articolului

13 VOTURI - MEDIE: 4,38
O stea2 stele3 stele4 stele5 stele
Încarc...