O nouă parola a fost trimisă către email-ul tău.

Autostrada Iaşi-Târgu Mureş are azi ultima şansă de a deveni proiect concret, după ce aleşii PSD au încercat din nou să blocheze investiţia.

 

Având avizul negativ al Guvernului, proiectul de lege privind aprobarea obiectivului de investiţii Autostrada Iaşi-Târgu Mureş, Autostrada Unirii, este astăzi pe ordinea de zi a Camerei Deputaţilor, care este for decizional în cazul acestei legi. Cu alte cuvinte, astăzi, deputaţii pot hotărî prin lege dacă Moldova va avea sau nu autostradă.

Pe 5 noiembrie, parlamentarii PSD au încercat din nou blocarea autostrăzii prin retrimiterea ei la comisia de specialitate, fără prea multe explicaţii pentru asta. Doar trei voturi au făcut ca proiectul să rămână totuşi pe ordinea de zi de astăzi. Social-democraţii au pierdut în plen cu 81 voturi pentru retrimitere, o abţinere şi 84 de voturi contra. Probabil opoziţia a obţinut această victorie nesperată pentru că foarte mulţi pesedişti au lipsit din plen, fiind la şedinţa cu şefii din partid unde i-au exclus pe Adrian Ţuţuianu şi Marian Neacşu.

 

Retrimiterea legii la comisie votată de PSD Botoşani

 

La nivel declarativ parlamentarii PSD susţin construirea autostrăzii care ar reduce izolarea acestei regiuni, însă mişcările politice la vot sunt altele. Deşi susţin că vor vota astăzi pentru autostradă, toţi deputaţii PSD de Botoşani au votat acum două zile pentru retrimiterea legii la comisie. Este vorba despre deputaţii Marius-Constantin Budăi, Tamara-Dorina Ciofu, Costel Lupaşcu şi Răzvan-Ilie Rotaru. Tot împotrivă au mai votat şi alţi moldoveni membri PSD: doi deputaţi de Suceava, trei de Iaşi şi câte un deputat de la Neamţ şi Vaslui. Cel mai numeros grup de parlamentari PSD care au votat contra legii este însă din Botoşani, aceasta deşi Costel Lupaşcu şi Răzvan Rotaru sunt semnatari pe lista iniţiatorilor proiectului de lege. Tamara Ciofu şi Marius Budăi nu înţeleseseră iniţial că s-a respins trimiterea la comisie.

 

Răzvan Rotaru, deputat PSD:
„Eu voi vota pentru acest obiectiv fără probleme. Despre ceilalţi colegi nu ştiu ce vor face”

 

Tamara Ciofu, deputat PSD:
„A fost retrimis la comisiile de specialitate din Camera Deputaţilor pentru a fi completat cu mai multe informaţii. Este nevoie de corelarea legislaţiei privind investiţiile şi achiziţiile publice, detalierea etapelor procedurale şi a indicatorilor tehnico-economici, cum sunt numărul de kilometri, standardele de calitate, valoarea totală a autostrăzii”

Costel Lupaşcu, deputat PSD:
„Nu a fost respins. Va fi dezbătut, iar eu îl voi vota”

Marius Budăi, deputat PSD:
„Nu a fost vot final pe acest proiect, deci nu vorbim despre respingere. A fost o solicitare de întoarcere la comisie, nu cunosc justificarea acesteia, e de atributul regulamentar al comisiei de specialitate”

 

 

 

Miliarde europene refuzate de guvern

 

Legea privind Autostrada Moldovei este lege ordinară, deci, pentru a fi aprobată, are nevoie de majoritate simplă, adică de votul a 50% +1 dintre deputaţi.

Pentru autostrada Iaşi-Târgu Mureş finanţarea era asigurată integral din fonduri europene, inclusiv pentru studiile de fezabilitate, conform comisarului european Corina Creţu, şi ea tot membru PSD. Aceasta şi-a exprimat în repetate rânduri nemulţumirea că Guvernul nu depune proiecte pentru această investiţie, contribuind astfel la izolarea şi păstrarea în sărăcie a Moldovei.

Însă guvernanţii români se pare că vor alte rute, o autostradă pe valea Oituzului sau un proiect Bacău-Braşov, care să fie realizate prin parteneriat public-privat şi nu din fonduri europene, preferând să piardă peste două miliarde de euro puse la dispoziţie de Uniunea  Europeană pentru infrastructura din România.

 

se încarcă...
3 VOTURI - MEDIE: 5,00
O stea2 stele3 stele4 stele5 stele
Se încarcă...