vineri, aprilie 19, 2024
AcasăLocal BTDrumuri proaste la o sută de ani de administrație a șoselelor în...

Drumuri proaste la o sută de ani de administrație a șoselelor în România

Astăzi, 15 ianuarie 2019, se împlinesc o sută de ani de la înfiinţarea Direcţiunei Generale de Poduri şi şosele din Moldova. Actuala Direcţie Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Iaşi s-a înfiinţat prin decret regal semnat de Regele Ferdinand I, care a decis să unifice direcţiile de poduri şi şosele judeţene din judeţele Moldovei. „Pe ziua de 15 Ianuarie 1919, direcţiile de poduri şi şosele judeţene se grupează pe direcţiuni de poduri şi şosele… Direcţiunea IV, cu reşedinţa la Iaşi, cuprinzând judeţele: Botoşani, Dorohoi, Iaşi, Suceava, Neamţu, Roman, Vaslui şi Fălciu”, se arată în decretul regal de reorganizare a direcţiilor de drumuri şi şosele.

După o sută de ani, infrastructura rutieră este una precară în Moldova, aceasta fiind aproape izolată de restul ţării din cauza drumurilor proaste. Astfel, moldovenii se confruntă cu aceleaşi probleme ca înaintaşii lor, care au contribuit din plin la constituirea statului unitar român.

Autostrada „Unirii”, Iaşi – Târgu-Mureş, care ar putea scoate Moldova din izolare rămâne doar la stadiul de vis, fiind o promisiune constantă a politicienilor, dar tot la fel de constat şi sabotată de autorităţi. Chiar dacă a fost adoptată şi o lege pentru realizarea ei în termen de maxim patru ani, guvernanţii fac tot ce le stă în putinţă pentru a o întârzia. Guvernul PSD-ALDE insistă pe parteneriatului public-privat pentru realizarea ei, deşi comisarul european pentru politică regională, Corina Creţu, a aprobat, recent, modificarea POIM, prin care vor fi alocate mai multe fonduri europene pentru proiecte de importanţă majoră pentru România. „Concret, prin această decizie, rata de cofinanţare europeană creşte de la 75% la 85% pentru proiectele privind dezvoltarea reţelei transeuropene de transport”, se menţionează într-un comunicat de presă al Comisiei Europene. Astfel, la un cost estimat de aproximativ nouă miliarde de euro, contribuţia României ar fi de 1,35 miliarde euro, în timp ce 7,65 de miliarde de euro ar veni de la UE.

La ceas centenar, Ovidiu Mugurel Laicu, directorul general regional al DRDP Iaşi, susţine că „ultimul secol a fost unul al transformărilor”. „Ne propunem să ducem la bun sfârşit marile proiecte de infrastructură ale Moldovei – variante ocolitoare la profil de autostradă sau modernizări de drumuri naţionale strategice. În al doilea rând, ne propunem recâştigarea şi apărarea blazonului de administratori ai drumurilor naţionale”, arată Ovidiu Mugurel Laicu.

La momentul de faţă, DRDP Iaşi desfăşoară activităţi de administrare a drumurilor naţionale în opt judeţe, respectiv Bacău, Botoşani, Galaţi, Iaşi, Neamţ, Suceava, Vaslui şi Vrancea, având în administrare 3.276,326 kilometri de drumuri naţionale, din care: 3.102,89 km – drumuri naţionale cu două benzi de circulaţie; 24,636 km – drumuri naţionale cu trei benzi de circulaţie; 148,800 km – drumuri naţionale cu patru benzi de circulaţie; 84,087 km – drumuri naţionale pietruite; 872 poduri, în lungime totală de 35.704,25 metri şi un tunel, în lungime de 46,4 metri.

Deja ai votat!
Botoșani
nori împrăștiați
5.8 ° C
7.6 °
5.5 °
82 %
2.1kmh
46 %
vin
5 °
sâm
14 °
Dum
11 °
lun
12 °
mar
14 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Doina Federovici, de la începutul primăverii, când încă nu știa că anunțase cu patru ani înainte că nu va candida decât pentru un mandat.

EDITORIAL

Idioțenia cu armata obligatorie este o temă foarte dragă atât românașilor de rând, cât și politicienilor, iar în ultima vreme discuțiile pe marginea subiectului...

EPIGRAMA ZILEI

Contrar zicalei consacrate Eu aș descrie-o în alt mod: Are picioare scurte, poate Dar sigur e ... miriapod!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...