five × 2 =

A password will be e-mailed to you.

Anularea licitaţiei pentru modernizarea drumului DN 28B (E 58) Botoşani – Târgu Frumos şi reluarea procedurilor de achiziţie de la zero i-a determinat pe botoşănenii nemulţumiţi să protesteze.

„Protestăm pentru drumurile din judeţul Botoşani şi sperăm că, poate, poate cei de sus, guvernanţii noştri, se vor uita şi prin Moldova”, a declarat unul dintre şoferii prezenţi la protest. Acesta a fost completat de un tânăr care a ţinut să sublinieze că „e foarte târziu”. „Îşi bat prea tare joc de noi din toate punctele de vedere. România, trezeşte-te, că e gata! S-a terminat!”, a mai spus tânărul.

Câteva zeci de șoferi s-au adunat la ieșirea spre Iași și au rulat în coloană pe prima bandă între sensurile giratorii Lukoil și Lebăda, cu viteză redusă, cu semnalizările de avarie puse și claxonând. Din unele mașini se auzea melodia „România, trezește-te!” (1Q Sapro).

„Protestăm pentru modernizarea infrastructurii din Botoşani. De 30 de ani trăim în sărăcie şi vrem şi noi să ne putem dezvolta judeţul. În primul rând, DN28B pentru care sunt promisiuni din 2012 că va fi modernizat şi nu e. Iarna asta doi morţi a făcut drumul. Cred că ar fi cazul să fie modernizat”, a declarat unul dintre cei care au protestat sâmbătă, adăugând că, la cum arată drumurile din judeţ şi Moldova, spera să se strângă mai mulţi botoşăneni la protest, dar „asta e, ăştia suntem noi botoşănenii”.

Printre protestatari s-a aflat și un tânăr care, în trecut, a fost dus cu ambulanța la Iași în stare gravă: „Cunosc fiecare hop din drumul ăsta, cum probabil nu-l ştie nimeni. Numai eu ştiu cum am ajuns cu ambulanţa la Iaşi cu abdomenul plin de infecţie. Numai familia mea ştie cât s-a rugat să ajungă la Iaşi. Pentru asta protestez. Avem nevoie de drumuri decente, nu pe care să ne punem viaţa în pericol. Sper să ne audă cineva”.

La un moment dat, şoferii din coloană s-au abătut de la traseu şi au mers la sediul Secţiei Drumuri Naţionale Botoşani, unde au lipit un manifest prin care solicitau modernizarea de urgenţă a DN 28B (E 58) Botoşani – Târgu Frumos şi alocarea de bani pentru Autostrada „Unirii”.

Aceleaşi manifeste au fost lipite la finalul protestelor pe uşile Instituţiei Prefectului şi a Consiliului Judeţean Botoşani.

Protestul a fost organizat online și a fost anunțat pe pagina de Facebook „Botoşani – ne-am săturat să fim conduşi de hoţi” .

 

Proceduri reluate de la zero

 

La începutul săptămânii, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP), pentru validare, documentația destinată modernizării DN 28 B, Târgu Frumos – Botoșani (km 0+000 – km 76+758). După validarea documentației, CNAIR va posta în SICAP contractul destinat acestui obiectiv. Valoarea proiectului este estimată la 268.610.000 lei fără TVA, sumă alocată din bugetul de stat.


Pe 22 ianuarie 2019, CNAIR a fost nevoită să anuleze procedura de achiziție publică pentru modernizarea acestui sector de drum din cauza lacunelor din documentele prezentate de ofertanți, toate ofertele fiind declarate neconforme. „CNAIR a înţeles importanţa acestui proiect pentru zona Moldovei şi a urgentat procedurile interne pentru reluarea licitaţiei. Compania se va organiza astfel încât după depunerea ofertelor, evaluarea acestora să fie realizată în cel mai scurt timp posibil, pentru ca lucrările să înceapă cât mai repede. Guvernul României a asigurat finanţarea proiectului prin alocarea fondurilor necesare care urmează să fie prevăzute în bugetul Companiei”, a precizat Narcis Neaga, directorul general al CNAIR.
Prima licitaţie a fost lansată în luna mai a anului 2018. Reluarea ei înseamnă amânarea cu cel puţin un an a lucrărilor modernizare. În aceste condiţii, este puţin probabil, chiar şi în cel mai optimist scenariu, ca lucrările să înceapă în cursul acestui an, iar dacă ţinem cont şi de faptul că vor dura, potrivit caietului de sarcini, minim 24 de luni, este foarte puţin probabil ca pe drumul Botoşani – Târgu Frumos să se poată circula în condiţii decente mai devreme de 2022.

 

Artera nu va avea regim de drum expres

 

Pe de altă parte, drumul spre Iaşi nu figurează în planurile făcute publice de CNAIR la începutul anului privind drumurile expres şi autostrăzi, ceea ce dă de înţeles că şi atunci când va fi realizat va rămâne la stadiul de drum naţional, fapt confirmat şi de caracteristicile cerute în caietul de sarcini al primei licitaţii: o lăţime a drumului de nouă metri, dintre care şapte metri vor fi partea carosabilă şi câte un metru de acostament pe sens.
În decembrie 2017, Guvernul României a aprobat modernizarea drumului Botoşani-Târgu Frumos.
Durata de realizare a investiției este de 24 de luni. În total ar urma să fie reabilitaţi 71 de kilometri de drum naţional, dintre care 39 de kilometri pe teritoriul judeţului Botoşani, iar investiţia mai cuprinde reabilitarea a opt poduri pe tot traseul şi construirea unuia nou.

Apreciază calitatea articolului

5 VOTURI - MEDIE: 5,00
O stea2 stele3 stele4 stele5 stele
Încarc...