nine − 8 =

A password will be e-mailed to you.

În Primăria Botoşani multe măsuri decise în diferite comisii, sau chiar în Consiliul Local, sunt implementate cu întârziere. O demonstrează şi panoul de afişare a vitezei, achiziţionat anul trecut pentru a fi montat pe Şoseaua Iaşului. Despre această achiziţie s-a vorbit în urmă cu un an şi abia acum dispozitivul va fi montat, dar nu oricum, ci chiar de către Cosmin Andrei, viceprimar al municipiului, cel care a propus această achiziţie. Până să fie montat, panoul a fost adus în biroul viceprimarului.

„Colegii de la Direcţia Servicii Publice, Sport şi Agrement nu au reuşit să-l monteze, pentru că nu vor, sau nu ştiu şi atunci m-am decis să-l montez eu, cu sprijinul unor colegi, pe care-i voi contacta zilele acestea. Îl vom regla şi-l vom monta pe unul dintre stâlpii de pe Şoseaua Iaşului, probabil pe sensul de urcare. Consider că atunci când participanţii la trafic văd acest indicator care arată viteza, tendinţa normală este de a încetini şi de apăsa pedala de frână. Vă spun acest lucru din proprie experienţă, Am văzut astfel de indicatoare în marile oraşe”, a declarat Cosmin Andrei. Edilul a adăugat că acest indicator radar nu colectează informaţii. „Este doar de avertizare, nu se aplică sancţiuni în urma înregistrării vitezei. Este un indicator doar de informare, care are efectul benefic de a încetini viteza participanţilor la trafic, prin simplul fapt că peste viteza reglementată apare un mesaj în culoarea roşie, în timp ce viteza sub cea legală apare în culoare verde”, a explicat Cosmin Andrei.

Botoşănenii care locuiesc în zona Lebăda au solicitat Comisiei de sistematizare a circulaţiei ca pe acel tronson viteza reglementată să fie de 60 de kilometri la oră, din cauza disconfortului şi accidentelor rutiere. „Acolo viteza legală e 70 de kilometri pe oră. Cetăţenii au cerut să fie reglementată la 60 la oră, dar am mai scăzut odată de la 80 la 70 de kilometri pe oră. Am considerat că fiind un sector cu o lăţime mai mare a străzii, putem impune o viteză mai mare decât cea din municipiu. Pe partea dreaptă, cum coborâm spre Iaşi, lipsesc mereu stălpii de iluminat pentru că mai avem câte un BMW răsturnat. Ultimul a fost un BMW alb. Dacă nu e BMW, e camion şi aşa mai departe”, a concluzionat viceprimarul.

Dispozitivul de înregistrat şi afişat viteza a costat 10.000 de lei.

Despre necesitatea luării unor măsuri suplimentare pe Şoseaua Iaşului se vorbeşte de mai mult timp. În decembrie 2016, conducerea Poliţiei Municipiului a solicitat primăriei să monteze acolo separatoare de sens, de la intersecţia cu Bulevardul Eminescu până la intersecţia cu drumul 208 C.

În adresa înaintată primăriei se arăta că prin montarea separatoarelor de sens ar fi evitate manevrele ilegale de schimbare a direcţiei de mers spre stânga, efectuarea depăşirii şi circulaţia pe sens opus.

Montarea separatoarelor de sens a fost votată în Comisia de sistematizare a circulaţiei la începutul anului 2017, însă măsura nu a fost implementată până acum din cauza costurilor ridicate.

În acea zonă, sensurile de mers sunt separate prin linie dublă continuă. Persoanele care au case în acel cartier au solicitat eliminarea liniei duble continue, tocmai pentru a avea posibilitatea să intre pe proprietăţile lor, fără să mai ocolească sensul giratoriu de la Lebăda. Solicitările nu au primit însă undă verde de la Comisia de sistematizare a circulaţiei.

sdr

Apreciază calitatea articolului

2 VOTURI - MEDIE: 5,00
O stea2 stele3 stele4 stele5 stele
Încarc...