fifteen − fifteen =

A password will be e-mailed to you.

Tărăgănarea birocratică a modernizării drumului Botoşani – Târgu Frumos, i-a determinat pe reprezentanţii USR să solicite CJ-ului să caute rute alternative pentru legarea judeţului de restul ţării, Iaşi sau Bucureşti.

Una dintre aceste rute ar putea reprezenta traseul: Botoşani – Tudora – Paşcani – Târgu Frumos – Iaşi. Cu 15 kilometri mai lung decât drumul tradiţional, Botoşani – Hârlău – Târgu Frumos – Iaşi şi cu aproape 30 de kilometri Prăjeni, drumul prin Tudora – Paşcani ar putea fi o alternativă pentru botoşăneni dacă ar fi în stare bună. „USR Botoşani cere public domnului preşedinte al Consiliului Judeţean (CJ) Botoşani, Costică Macaleţi şi domnului prefect Dan Constantin Şlincu, lucrări urgente de reparaţii (plombarea sau asfaltarea) pentru cei patru kilometri de drum judeţean (DJ 208I) din centrul localităţii Tudora până la graniţa judeţului. Drumul Botoşani – Vorona Nouă – Tudora – Paşcani este foarte bun. Lipsesc din el doar vreo patru kilometri de asfalt bun, acum fiind plini de gropi, adevărate cratere. Din Paşcani spre Iaşi drumul este proaspăt asfaltat ca şi ieşirea spre drumul european Roman – Bucureşti”, se arată într-o poziţie a publică a USR Botoşani.

Prefectul Dan Şlincu a declarat că viabilizarea drumurilor judeţene este apanajul CJ şi că singurul lucru pe care-l poate face este să poarte o discuţie cu preşedintele instituţiei, Costică Macaleţi, pe care de altfel a şi avut-o.

La rândul său, Costică Macaleţi a declarat că reabilitarea acestui sector de drum a fost programată încă de anul trecut şi este în execuţie. „Lucrăm acum. De la Joldeşti spre intersecţia din Tudora şi apoi spre Dolhasca turnăm covor asfaltic. E programat de anul trecut. Se face”, a declarat Costică Macaleţi.

 

Drum reabilitat până la sfârșitul lunii

 

Directorul Direcţiei Judeţene de Drumuri şi Poduri (DJDP) Botoşani, Cătălin Gheorghian, a declarat că în acea zonă tocmai s-au terminat frezările de făcut şi că se va turna covor asfaltic până la sfârşitul acestei luni pe o distanţă totală de 10 kilometri. Mai mult, pe acelaşi traseu s-a turnat deja covor asfaltic şi s-au pus plombe în două zone grav afectate de fenomenul îngheţ-dezgheţ de astă iarnă. Este vorba de 10 kilometri de covor asfaltic pe Lebăda – ieşire din Orăşeni şi de la pădure până la Mesteacăn, sectoare de pe drumul Botoşani – Vorona.

Sunt lucrări de întreţinere pe care le-am început imediat de cum s-a finalizat licitaţia şi le vom continua toată vara. Nu putem interveni pe toate drumurile programate deodată, dar o vom face în această vară”, a declarat Cătălin Gheorghian.

 

În august începe asfaltarea pe Prăjeni

 

Acesta a mai spus că s-au terminat intervenţiile la structura drumului Flămânzi – Prăjeni – Plugari. „Am rezolvat burduşirile şi le lăsăm sub trafic până pe 1 august, după care se va turna covor asfaltic în două straturi”, a promis directorul de la DJDP, care a subliniat că ritmul lucrărilor poate fi influenţat şi de starea vremii.

O altă variantă spre Iaşi ar putea-o reprezenta drumul Botoşani – Truşeşti – Ştefăneşti – Santa Mare – Iaşi, doar că şi acesta este aproape impracticabil. Sectorul DN 29D, Botoşani – Truşeşti – Ştefăneşti, abia a fost scos la licitaţie şi în cel mai optimist scenariu ar fi gata pe la jumătatea anului 2022. Mai mult, pe sectorul de drum 24C, între Bădărăi şi Santa Mare, s-au găsit izvoare sub drum, fapt care a dus la tasarea acestora. În prezent, drumarii de la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Iaşi intervin pentru drenarea acestora şi viabilizarea drumului. În plus, acest traseu este cel mai lung, măsurând 141 de kilometri, ceea ce practic nu l-ar face atractiv pentru botoşăneni nici dacă ar fi în condiţii cât de cât decente.

Apreciază calitatea articolului

5 VOTURI - MEDIE: 2,60
O stea2 stele3 stele4 stele5 stele
Încarc...