nine + 17 =

A password will be e-mailed to you.

Anunţată ca publicată pe site-ul de achiziţii publice încă de la sfârşitul lunii trecute, licitaţia pentru axa rutieră strategică din sudul judeţului nu este încă vizibilă pe SEAP. Oficialii Consiliului Judeţean (CJ) Botoşani, autoritatea contractantă în acest caz, susţin că documentaţia ar fi blocată la Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP).

„Noi am demarat procedura. Trebuie să avizeze documentaţia şi ANAP-ul şi apoi licitaţia va fi publică. Aţi auzit ce a spus doamna Antonela Pătraşcu (n.r. – directorul executiv în cadrul Direcţiei Investiţii şi Achiziţii Publice) în şedinţa de CJ de la sfârşitul lunii trecute, deschiderea ofertelor va fi la 1 septembrie”, a declarat Dorin Birta, vicepreşedintele CJ Botoşani, responsabilul cu drumurile din judeţ. Acesta susţine că se va continua plombarea drumului strategic pentru ca acesta să fie cât de cât circulabil până când va fi modernizat. „Având în vedere faptul că sunt întârzieri în demararea lucrărilor finanţate prin fonduri europene, ne vedem nevoiţi să intervenim cu lucrări provizorii, în limita posibilităţilor legale”, a mai spus Birta, care săptămâna trecută a mers pe traseul drumului strategic şi a avut o discuţie cu constructorului şi căruia i-a cerut „să lucreze cu două echipe pentru a termina lucrarea de plombare mai repede”.

Până la sfârşitul săptămânii trecute se plombase tronsonul de drum judeţean DJ 282 Răuseni – Todireni şi se lucra pe tronsonul Todireni – Talpa, după care sunt programate lucrări pe tronsonul Todireni – Albeşti – Truşeşti.

 

Ani pierduţi din cauza birocraţiei

 

Şansele ca lucrările de reabilitare ale drumului strategic să înceapă în acest an nu sunt nici măcar de ordin teoretic. „Estimăm 1 septembrie deschiderea ofertelor, analizarea şi adjudecarea – cel târziu octombrie-noiembrie. Deci, un eventual contract, sfârşitul anului. Astea sunt procedurile legale”, a precizat, în ultima şedinţă de CJ, Antonela Pătraşcu.

Istoria reabilitării drumului strategic este una destul de tumultoasă.

La începutul acestui an, după doi ani în care a fost blocat de proceduri birocratice, fiind necesare mai multe avize, unele dintre ele chiar de la instituţii ale statului, drumul strategic a fost scos la licitaţie cu o valoare de aproximativ 64 de milioane de euro, dar nimeni nu s-a arătat interesat, astfel că CJ a trebuit să actualizeze preţul de pornire al licitaţiei cu încă cinci milioane de euro. Şi asta în condiţiile în care vechea administraţie a CJ, cea liberală, susţinea că a lăsat proiectul, la nivelul anului 2016, „la cheie”.

 

Drum de 100 de kilometri

 

Drumul strategic prevede modernizarea a 106,265 kilometri de drumuri judeţene din judeţele Botoşani şi Iaşi, reabilitarea a nouă poduri existente, construirea a trei poduri noi, amenajarea a cinci treceri la nivel cu calea ferată. Prin acest proiect vor fi modernizate patru tronsoane de drum judeţean situate pe teritoriul judeţului Botoşani – DJ 282 H (limită judeţ Iaşi – Rediu – Răuseni – Călăraşi), DJ 282 (Răuseni – Todireni – Albeşti – Truşeşti – Dângeni – Hăneşti), DJ 297 (DN 29D – Blândeşti – Suliţa – Lunca – Todireni) şi DJ 294 (Dângeni – Mihălăşeni) – precum şi cel situat pe teritoriul Judeţului Iaşi – DJ 282 H (Şipote – limită judeţ Botoşani).

Apreciază calitatea articolului

7 VOTURI - MEDIE: 2,71
O stea2 stele3 stele4 stele5 stele
Încarc...