sâmbătă, aprilie 20, 2024
AcasăLocal BTOficial ADR Nord-Est: Cererile de finanţare vizând transportul cu tramvaiul "sunt încă...

Oficial ADR Nord-Est: Cererile de finanţare vizând transportul cu tramvaiul „sunt încă în evaluare”

Edilii botoşăneni mai au de aşteptat până la semnarea contractului de finanţare pentru reabilitarea infrastructurii de transport cu tramvaiul. Cel puţin asta reiese din informaţiile furnizate de Gabriela Bobeanu, şeful Biroului regional de informare din cadrul Agenţiei pentru Dezvoltare Regională Nord–Est.

„Cele două cereri de finanţare depuse de Municipiul Botoşani care vizează investiţii în transportul cu tramvaiul, respectiv: <Transport urban durabil în Municipiul Botoşani prin reabilitarea, modernizarea şi extinderea transportului public local de călători cu tramvaiul – Reabilitare cale rulare traseu 101> şi <Transport urban durabil în Municipiul Botoşani prin reabilitarea, modernizarea şi extinderea transportului public local de călători cu tramvaiul – Reabilitare cale rulare traseu 102> sunt încă în etapa de evaluare”, a transmis Gabriela Bobeanu.

Cât priveşte anunţul făcut de Vasile Asandei, directorul general al ADR Nord – Est, pe 14 iunie, la semnarea unui contract de finanţare pe mobilitate urbană, la Iaşi, potrivit căruia celelalte contracte de finanţare din zonă vor fi semnate în viitorul apropiat, Gabriela Bobeanu a arătat că acesta „viza toate contractele de finanţare cu municipiile reşedinţă de judeţ care sprijină mobilitatea urbană, nu doar cele care includ componenta de transport cu tramvaiul”.

Finanţarea europeană va asigura reabilitarea infrastructurii: cale de rulare – demontare/montare şi transport; echiparea cu instalaţii de manevrare automată a schimbătoarelor de cale; echiparea tuturor macazurilor cu instalaţii de încălzire; schimbătoarele vor fi prevăzute cu separatoare de nămol şi ulei; deviere utilităţi şi cămine; eclise electrice la calea de rulare, refacerea străzilor pe zonele unde au fost afectate de construcţia liniei de tramvai; demontare/montare şi transport stâlpi reţele de contact; înlocuirea totală a reţelei aeriene de contact instalaţii/cabluri aeriene demontare/ montare.

Pentru o mai bună fluidizare a traficului, inclusiv reducerea timpilor de aşteptare la semafor a celorlalţi participanţi la trafic şi implicit reducerea noxelor, se va introduce sistemul de semnalizare şi semaforizare „unda verde” pentru semafoare. Proiectul presupune şi o instalaţie de comandă şi control centralizat pentru managementul traficului (soft şi fibră optică de legătură). Va fi implementat şi un sistem GPS pentru urmărire circulaţie tramvaie prin dispecerat şi sisteme de informare a călătorilor în staţii şi tramvaie. Tot în baza finanţării europene, va fi implementat şi sistemul de taxare automată şi validare a biletelor de călători în tramvai. Se vor instala şase automate de bilete cu plată: monede, bancnote, carde bancar şi SMS.

Municipalitatea a intrat în parteneriat cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice pentru achiziţionarea cu finanţare europeană a unui număr de nouă tramvaie noi pentru îmbunătăţirea condiţiilor de transport cu tramvaiul. Valoarea investiţiei este de 18.850.560 de euro.

Cu gândul la finanţarea europeană, aleşii locali vor decide în şedinţa de la finele acestei luni dacă Eltrans va folosi autobuze în locul tramvaielor, înainte de demararea lucrărilor la calea de rulare. Măsura este solicitată cu insistenţă de botoşănenii nemulţumiţi de pericolul pe care-l reprezintă tramvaiele care sar de pe şine. Ultimul eveniment în trafic s-a înregistrat la începutul acestei săptămâni, când un tramvai a rămas fără o roată de trei ori numai într-o cursă.

Deja ai votat!
Botoșani
cer senin
1.7 ° C
4.6 °
1 °
93 %
0.6kmh
10 %
sâm
14 °
Dum
14 °
lun
8 °
mar
12 °
mie
16 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Doina Federovici, de la începutul primăverii, când încă nu știa că anunțase cu patru ani înainte că nu va candida decât pentru un mandat.

EDITORIAL

Idioțenia cu armata obligatorie este o temă foarte dragă atât românașilor de rând, cât și politicienilor, iar în ultima vreme discuțiile pe marginea subiectului...

EPIGRAMA ZILEI

Contrar zicalei consacrate Eu aș descrie-o în alt mod: Are picioare scurte, poate Dar sigur e ... miriapod!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...