spot_img
joi, aprilie 25, 2024
AcasăLocal BTSeparatoarele de sens pe Şoseaua Iaşului - o poveste frumoasă

Separatoarele de sens pe Şoseaua Iaşului – o poveste frumoasă

Amplasarea separatoarelor de sens pe Şoseaua Iaşului rămâne o poveste frumoasă. Deşi măsura a fost adoptată în Comisia de sistematizare a circulaţiei, în februarie 2017, aceasta încă nu a fost implementată. „A fost aprobată solicitarea Biroului Rutier al Poliției Municipale prin care se instalează separatoare de sens pe Șoseaua Iașiului. Va face obiectul unei investiții care va fi analizată din toate punctele de vedere al soluțiilor tehnice. În anul 2016 au fost accidente care s-au soldat cu șase răniți și doi morți pe acest tronson. În urma acestor evenimente neplăcute a fost făcută această solicitare către administratorul drumului, care este Primăria Botoșani, care a discutat oportunitatea în cadrul ședinței de sistematizare a circulației și s-a luat o decizie în acest sens, urmând ca departamentul de investiții al primăriei să îl pună în aplicare atunci când va fi asigurată finanțarea acestui obiectiv, după ce va fi realizat un proiect tehnic”, declara atunci viceprimarul Cosmin Andrei, preşedintele comisiei.

Explicaţia edililor – separatoarele de sens sunt scumpe

Despre necesitatea luării unor măsuri suplimentare pe Şoseaua Iaşului se vorbeşte de mai mult timp. În decembrie 2016, conducerea Poliţiei Municipiului a solicitat primăriei să monteze acolo separatoare de sens, de la intersecţia cu Bulevardul Eminescu până la intersecţia cu drumul 208 C.

În adresa înaintată primăriei se arăta că prin montarea separatoarelor de sens ar fi evitate manevrele ilegale de schimbare a direcţiei de mers spre stânga, efectuarea depăşirii şi circulaţia pe sens opus.

În zona Lebăda, sensurile de mers sunt separate prin linie dublă continuă. Potrivit unui calcul estimativ, montarea unor separatoare din plastic (umplute vara cu apă, iar iarna cu nisip), pe o distanţă de 3.100 de metri liniari costă aproximativ 300.000 de lei. Folosirea unor parapeţi din beton ar fi mult mai costisitoare, fiind vorba de un preţ de 80 de euro pe metru liniar.

Direcţia de dezvoltare locală trebuia să implementeze această măsură

Potrivit viceprimarului, separatoarele de sens, care presupun un efort financiar considerabil, trebuiau achiziţionate de Direcţia de dezvoltare locală. „Noi am făcut adrese şi am pus în sarcina Direcţiei de dezvoltare locală  ducerea la îndeplinire a deciziilor comisiei de sistematizare a circulaţiei, dar nu avem pârghii de constrângere asupra acestei direcţii. Noi adoptăm nişte decizii pe care le transmitem mai departe colegilor de la Direcţiei Edilitare, care le pot implementa imediat, dacă sunt mai simple, sau colegilor de la Dezvoltare locală, dacă sunt proiecte  care presupun bugetarea şi realizarea unui proiect care este scos la licitaţie”, a explicat Cosmin Andrei.

Edilul a dat asigurări că va face demersuri pentru ca în bugetul pe anul viitor să fie incluse fonduri şi pentru achiziţionarea acestor separatoare de sens. Până atunci, viceprimarul aşteaptă să vadă ce obiective propune spre finanţare Direcţia de dezvoltare locală.

Până la separatoarele de sens, a fost montat un dispozitiv de măsurare a vitezei

La iniţiativa lui Cosmin Andrei, în martie 2019 a fost montat în zonă un dispozitiv de măsurare a vitezei. „Este doar de avertizare, nu se aplică sancţiuni în urma înregistrării vitezei. Este un indicator doar de informare, care are efectul benefic de a încetini viteza participanţilor la trafic. Este setat să afişeze cu două culori viteza participanţilor la trafic, sub limita maximă admisă cu culoare verde, peste limita admisă cu culoarea roşie”, explica atunci viceprimarul. Din păcate, mulţi şoferi nu ţin cont că în zonă există acel indicator, dovadă fiind faptul că aparatul indică depăşiri în lanţ ale vitezei legale admise.

Viteza în zonă a fost restricţionată

În noiembrie 2019, comisia a decis ca pe acel tronson viteza maximă să fie de 50 de kilometri pe oră. „În celelalte intrări în municipiu aveam viteză de 50 de kilometri la oră, poate mai mult spre Suceava, unde nu sunt case şi atunci am considerat normal să punem această restricţie pentru că am avut foarte multe solicitări de la oamenii din zonă, care au trimis tabele cu semnături prin care ne roagă să limităm viteza pentru că este un disconfort foarte mare. Mai mult, pe urcare, în pantă, le este foarte greu să facă virajul la dreapta să intre în curţile lor, pentru că la 70 de kilometri la oră când încetineau viteza, erau claxonaţi din spate. În unanimitate, comisia a decis să restricţionăm viteza la 50 de kilometri pe oră cum este în tot oraşul. Mai există o toleranţă până la 60 de kilometri la oră. Consider că şoferii pot întârzia în drumul lor câteva secunde pentru a parcurge drumul de la Lebăda până la Alfa Land”, a afirmat Cosmin Andrei.

Edilul a adăugat că acel cartier s-a dezvoltat foarte mult, iar cei care au case în zonă sunt foarte mulţumiţi că a fost restricţionată viteza. „Ei văd accidente frecvent, au văzut oameni murind pe stradă în faţa casei lor, dar şi multe accidente uşoare. Cum puteţi să vă convingeţi că decizia noastră este bună? Număraţi crucile din zonă. Este drept, în ultima perioadă au fost accidente uşoare, însă cetăţenii au solicitat limitarea vitezei şi ne-au spus că şi-au reparat gardul şi poarta de trei ori, din cauza accidentelor. Nu toate apar în presă, dar să ştiţi că sunt multe accidente. Sunt supăraţi şi pe motoclicliştii care ambalează motoarele pe urcare, şi provoacă un disconfort foarte mare”, a mai spus Cosmin Andrei.

Deja ai votat!
Botoșani
cer fragmentat
12.7 ° C
12.8 °
11.6 °
93 %
1.7kmh
56 %
joi
17 °
vin
13 °
sâm
18 °
Dum
19 °
lun
19 °

CARICATURA ZILEI

Joi

POZA ZILEI

  Visul american poate fi trăit oriunde. Chiar dacă e mai mic şi mai gârbovit.

EDITORIAL

Schimbările „spectaculoase” în cadrul strategiilor electorale ale partidelor apărute pe ultima sută de metri sunt semne că, pe undeva, societatea dă semne de revenire...

EPIGRAMA ZILEI

Nu bârfesc, nu-s cârcotaș Dar vă spun, cunosc un domn De aicea din oraș Care-i treaz numai ... în somn ! Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...