spot_img
joi, aprilie 25, 2024
AcasăEconomicBNR sare în sprijinul băncilor

BNR sare în sprijinul băncilor

Banca Națională a României (BNR) a informat băncile comerciale interesate că nu va considera ca fiind restanțe la plată și nu va cere constituirea de provizioane pentru amânările la plata ratelor la credite acordate clienților persoane fizice care întâmpină dificultăți în contextul epidemiei coronavirus. Întârzieri de până în trei luni la plata ratelor unui credit puteau scăpa oricum și până acum fără provizionare din partea băncii, relatează Profit.ro.

Băncile discută amânări în cazuri individuale pentru clienții aflați în imposibilitate obiectivă de plată, fiind în carantină sau în izolare la domiciliu. „Toate astea trebuie să fie ştiute pas cu pas. Asemenea măsură nu poate fi luată după ureche, pentru că ar fi grav”, a spus Adrian Vasilescu, consultant de strategie la BNR.

Raiffeisen și BCR având și până acum ca soluție pentru clienți în dificultate acordarea unei perioade de grație de trei luni. Două alte bănci, cele bănci deținute de stat, au plusat însă, anunțând că vor permite chiar amânări pentru toți clienții persoane fizice, nu doar pentru cei izolați sau în carantină: CEC Bank suspendă automat timp de o lună plata, fără penalități, pentru toți clienții care nu au disponibil în cont la termenul de plată a ratei, iar Banca Româneasca amână cu două luni plata pentru toate persoanele care solicită acest lucru.

Potrivit Profit.ro, în acest moment, se poartă discuții și pentru soluții de amânre a ratelor la creditele acordate companiilor afectate direct de criza coronavirus, însă în cazul acestora nu a fost anunțată o decizie încă. Asociațiile bancare, ARB și CPBR, au precizat, însă, că soluții de suspendare a plăților sunt posibile dacă Guvernul și BNR iau mai multe măsuri și schimbă unele reglementări.

Alte măsuri ale băncii centrale în această perioadă vizează asigurarea lichidității în piață, într-un context cu presiuni semnificative pe sistemul bancar. „Acţiunea trebuie să aibă în vedere urgenţele. Publicul şi întreaga societate românească trebuie să înţeleagă că urgenţa întâi este să nu cadă băncile, să nu cadă vreo bancă, să nu cadă băncile în număr mai mare, că în crize se întâmplă astfel de catastrofe. Pentru că, dacă băncile cad, ceva mai rău nu se poate închipui, pentru că după băncile care cad se duce toată economia. Aşa că, după această urgenţă, vine solidaritatea. Solidaritatea, cuvânt de esenţă morală, în acest caz îmbracă haina pragmatismului. Pentru că nu se poate altfel. În relaţia bănci – clienţi trebuie să primeze pragmatismul, plecând de la o experienţă pe care o avem, experienţa crizei din 2008 – 2011”, a mai declarat Vasilescu.

Banca Națională va putea realiza și săptămâna aceasta o operațiune Repo, când și dacă va fi cazul, oferind băncilor lichiditate temporar, în schimbul titlurilor de stat pe care acestea le dețin. Operațiunile repo sunt tranzacții reversibile, destinate injectării de lichiditate, în cadrul cărora BNR cumpără de la instituțiile de credit active eligibile pentru tranzacționare, cu angajamentul acestora de a răscumpăra activele respective la o dată ulterioară și la un preț stabilit la data tranzacției.

Deja ai votat!
Botoșani
ploaie moderată
9.9 ° C
10.4 °
8.8 °
95 %
5.8kmh
100 %
joi
10 °
vin
15 °
sâm
18 °
Dum
20 °
lun
20 °

CARICATURA ZILEI

Joi

POZA ZILEI

  Visul american poate fi trăit oriunde. Chiar dacă e mai mic şi mai gârbovit.

EDITORIAL

Schimbările „spectaculoase” în cadrul strategiilor electorale ale partidelor apărute pe ultima sută de metri sunt semne că, pe undeva, societatea dă semne de revenire...

EPIGRAMA ZILEI

Nu bârfesc, nu-s cârcotaș Dar vă spun, cunosc un domn De aicea din oraș Care-i treaz numai ... în somn ! Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...