spot_img
vineri, aprilie 26, 2024
AcasăLocal BTAlbert Tanasă - Încasările au scăzut cu aproximativ 60% în ultimele două...

Albert Tanasă – Încasările au scăzut cu aproximativ 60% în ultimele două săptămâni

Nova Apaserv se confruntă cu mari probleme din cauza scăderii drastice a încasărilor. Cum singura sursă de venit este reprezentată de încasări, este pusă sub semnul întrebării asigurarea unui serviciu vital în această perioadă critică.

„Încasările au scăzut cu aproximativ 60% în ultimele două săptămâni. Ştiţi foarte bine care e euforia cu amânarea plăţilor cu până la nouă luni. Nu mai plăteşte aproape nimeni, ori noi altă sursă de venit nu avem. În condiţiile actuale, în maxim două săptămâni nu vom mai avea nici un fel de lichidităţi ca să putem asigura plata salariilor şi plata materiilor prime (sulfat, clor, piese de schimb la autoturisme etc)”, a declarat Albert Tanasă, directorul general al Nova Apaserv.

Pe fondul instituirii stării de urgenţă, foarte puţini botoşăneni mai iau în calcul plata facturilor primite de la Nova Apaserv. „Începem să primim cereri de la persoane juridice care au obţinut certificat de stare de urgenţă să nu mai plătească. Fără încasări nici un operator din ţară nu poate să funcţioneze. Dacă la bugetari se discută de alocări de fonduri de la rezerva de stat, de nu ştiu unde, la noi nici măcar pentru achiziţii pentru materiale igienico sanitare nu se alocă nimic”, a mai spus Albert Tanasă.

Oficialul a făcut apel la botoşăneni să folosească mijloacele de plată online, sau să plătească facturile primite de la Nova Apaserv atunci când merg la cumpărături.

Dincolo de problemele financiare curente, Nova Apaserv trebuie să plătească în aprilie rata la SAMTID care e de 400.000 de lei, iar în luna mai rata de BERD, în cuantum de aproximativ 500.000 de euro. „Acum nu mă gândesc nici la BERD, nici un SAMTID, mă gândesc să am bani pentru materiale, piese de schimb şi pentru salarii”, a precizat directorul Nova Apaserv.

Toate actele normative care instituie facilităţi fac referire la persoanele fizice, persoanele juridice, până la categoria IMM-uri, însă aici nu intră şi operatorii serviciilor de apă şi canalizare, care au obligativitatea de a asigura continuitatea serviciului. „În măsura în care noi nu ne încadrăm nicăieri, şi, mai mult, nu putem obţine, pe legislaţia valabilă la această dată, nici măcar certificat de stare de urgenţă, se impune de îndată elaborarea unor acte normative care să acorde facilităţi fiscale şi financiare şi operatorului serviciului de apă – canalizare pentru că nu avem alte surse de venit”, a explicat Albert Tanasă.

Joia trecută, Albert Tanasă a trimis adrese la Parlament, Guvern, ministere, Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, Prefectură, Consiliul Judeţean, prin care a adus la cunoştinţă situaţia şi propunerile de elaborare a unor acte normative care să vină în sprijinul operatorilor. „Solicităm facilităţi care să  cuprindă amânarea plăţilor la SAMTID şi la BERD, acordarea unor credite cu dobândă zero sau subvenţionată, pentru că, dacă ar fi să termine starea de urgenţă în două luni, nouă ne vor fi necesare încă două luni să ne redresăm”, a concluzionat Albert Tanasă.

Deja ai votat!
Botoșani
cer acoperit de nori
9.9 ° C
10 °
8.2 °
97 %
1.3kmh
100 %
vin
15 °
sâm
18 °
Dum
20 °
lun
20 °
mar
15 °

CARICATURA ZILEI

Joi

POZA ZILEI

  Visul american poate fi trăit oriunde. Chiar dacă e mai mic şi mai gârbovit.

EDITORIAL

Schimbările „spectaculoase” în cadrul strategiilor electorale ale partidelor apărute pe ultima sută de metri sunt semne că, pe undeva, societatea dă semne de revenire...

EPIGRAMA ZILEI

Nu bârfesc, nu-s cârcotaș Dar vă spun, cunosc un domn De aicea din oraș Care-i treaz numai ... în somn ! Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...