vineri, aprilie 19, 2024
AcasăLocal BTDrumul Strategic intră în linie dreaptă. A fost respinsă și ultima contestație

Drumul Strategic intră în linie dreaptă. A fost respinsă și ultima contestație

Curtea de Apel Suceava a respins luni, 7 iunie a.c., contestația formulată de asocierea Mavgo Holding – Aqua Parc – Hydrostroy AD în cazul licitației pentru lotul II din Drumul Strategic. Întrucât decizia este definitivă, Consiliul Județean (CJ) poate să semneze contractul cu reprezentanții asocierii desemnată câștigătoare, în vederea demarării lucrărilor de modernizare. Lotul II din drumul strategic reprezintă în fapt axul central al investiției. În lungime de 51,194 kilometri, acesta acoperă tronsonul cuprins între Răuseni – Todireni – Albești – Trușești – Dângeni – Hănești (DJ 282). Lucrarea a fost adjudecat de asocierea Cornell’s Floor – Construct Com – Test Prima – Autotehnorom, valoarea investiției fiind de 208.355.380,47 lei cu TVA. Ca și în cazul celelalte două tronsoane, după semnarea contractului de execuție va fi predat amplasamentul, iar din acel moment constructorul are la dispoziție 24 de luni pentru a finaliza lucrarea.

Povestea acestui așa zis Drum Strategic, care măsoară peste o sută de kilometri, a început în primăvara lui 2016, când a fost desenat pentru prima dată traseul șoselei care lega sudul județului de Punctul de Trecere a Frontierei Rădăuți-Prut. Drumul începea de la Șipote (jud. Iași) și se termina la frontiera cu Republica Moldova, dar traseul a fost redesenat ulterior și are acum trei ramificații. Primele licitații au eșuat lamentabil, iar anul trecut a fost nevoie de reactualizarea valorii lucrărilor și lotizarea traseului. În noiembrie 2020, conducerea CJ anunța atribuirea lucrărilor, câștigătoare fiind desemnată o asociere de firme condusă de Conrec. Au urmat o serie de contestații, iar câștigătorii au fost descalificați. Așa se face că abia anul acesta lucrările au fost adjudecate. Doar pe tronsoanele I și III pentru că pe tronsonul II fusese depusă contestația de către asocierea Mavgo Holding – Aqua Parc – Hydrostroy AD.

Valoarea totală a proiectului, care include și celelalte cheltuieli – proiectare, dirigintare, taxe, TVA, etc – este de 475,5 milioane lei. Din această sumă, contribuția CJ este o treime, mai exact 158 milioane lei. Lotul I din Drumul Strategic, în lungime de aproximativ 30 kilometri, este format din două tronsoane Șipote (jud. Iași) – Rediu – Răuseni – Călărași, respectiv Dângeni – Mihălășeni. Aici, lucrările de modernizare se ridică la 112,4 milioane de lei, inclusiv TVA, și vor fi efectuate de asocierea dintre firmele Danlin XXL și Dragos Invest. Lotul 3, în lungime de aproximativ 26 de kilometri, pe relația Blândești – Cerchejeni – Sulița (Cheleș) – Lunca Cernești – Todireni, va fi modernizat de asocierea formată din Frasinul și Dimex 2000 Company. În acest caz, lucrările au fost contractate la valoarea de 103 milioane, inclusiv TVA.

Cum investiția trebuie finalizată până în decembrie 2023 (n.r. – în caz contrat CJ riscă să piardă finanțarea europeană), termenul de execuție este extrem de strâns. Astfel, orice problemă apărută în derularea contractelor ar putea pune în pericol întreg proiectul.

 

Deja ai votat!
Botoșani
nori împrăștiați
5.3 ° C
6.6 °
5 °
67 %
4.5kmh
36 %
vin
11 °
sâm
15 °
Dum
8 °
lun
10 °
mar
13 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Doina Federovici, de la începutul primăverii, când încă nu știa că anunțase cu patru ani înainte că nu va candida decât pentru un mandat.

EDITORIAL

Idioțenia cu armata obligatorie este o temă foarte dragă atât românașilor de rând, cât și politicienilor, iar în ultima vreme discuțiile pe marginea subiectului...

EPIGRAMA ZILEI

Contrar zicalei consacrate Eu aș descrie-o în alt mod: Are picioare scurte, poate Dar sigur e ... miriapod!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...