Modern Calor are de recuperat de la clienţi peste cinci milioane de lei

În pragul unui nou sezon rece, foarte mulţi botoşăneni au datorii la Modern Calor. Potrivit conducerii societăţii, la 30 septembrie 2021, unitatea avea de recuperat de la clienţi de 3.774.797 de lei, la care se adaugă penalităţi de 1.639.344 de lei.

Sumele de recuperat au mai scăzut, în condiţiile în care la finele anului trecut acestea totalizau 6.234.133 de lei, la care se adăugau penalităţi de 1.645.877 de lei.

Cum activitatea operatorului depinde de sumele încasate în contul serviciilor asigurate, au fost luate măsuri pentru îmbunătăţirea ritmului încasărilor. Astfel, s-a decis ca unii casieri să se prezinte la domiciliul datornicilor pentru a-i convinge să facă unele plăţi. Mai mult, la nivelul conducerii societăţii, s-a hotărât ca executarea silită a datornicilor să fie făcută în toate formele, astfel că se poate ajunge chiar până la vânzarea de imobile, nu doar poprire pe venituri, ca până acum. “Am început să înscriem facturile de energie termică în Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară, în vederea executării silite, cât şi verificarea debitorilor la Biroul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Botoşani, cu scopul identificării bunurilor imobiliare”, a declarat Bogdan Varasciuc, director general al Modern Calor.

Directorul Modern Calor face apel la datornici să facă eşalonări 

Pentru a fi evitate situaţiile neplăcute, oficialul a transmis botoşănenilor care întâmpină probleme cu plata facturilor să se prezinte la sediul societăţii pentru a face eşalonări, angajamente de plată. Aceste demersuri ar evita executarea silită, care presupune, suportarea de către clienţi şi a costurilor cu înscrierea în Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară şi onorariul executorului.

Cheltuielile cu executarea silită, taxele de înscriere la OCPI și BEJ, penalitățile pot dubla valoarea totală de plată pentru serviciile furnizate. În plus, instituirea de popriri pe conturi și venituri de către executorul judecătoresc este, în sine, o situație extrem de neplăcută, care poate fi evitată doar prin plata facturilor la timp. Precizăm că înștiințările de plată, pe care Modern Calor le trimite anterior transmiterii facturilor la executor, reprezintă din partea societății un demers preventiv de informare, acestea nepresupunând vreun cost suplimentar pentru client”, a mai precizat Bogdan Varasciuc.

Deja ai votat!