fourteen − 9 =

A password will be e-mailed to you.

Asociaţia Concesionarilor Dacia, Renault şi Nissan din România (ACODAREN), care reuneşte majoritatea service-urilor Dacia, Renault şi Nissan de pe piaţa românească, a reziliat 55 de contracte pe care le avea cu Asirom, noul lider al pieţei asigurărilor RCA, şi aduce acuzaţii grave la adresa firmei de asigurări, pe care o acuză că foloseşte aceleaşi metode ca Astra şi Carpatica, potrivit News.ro. „Asirom îşi reglează socotelile financiare pe seama service-urilor noastre, nu ne plăteşte facturile, trage de timp pentru a aduna bani din piaţă şi ne creează probleme cu clienţii”, a declarat directorul ACODAREN, Marius Ghiban.

Asociaţia susţine că metoda folosită de Asirom, pe care au folosit-o anterior Astra şi Carpatica Asig, este de a încheia cu service-ul un contract cu plata despăgubirii la termen, numită decontare directă, dar fără penalităţi pentru nerespectarea termenului de plată. „Odată cu apariţia problemelor de lichidităţi la asigurător, apar şi întârzierile la plata către service, iar datorită lipsei penalităţilor de neplată în contract, întârzierile ajung de ordinul lunilor. În tot acest timp, asigurătorul încasează prime de asigurare, reuşind astfel să-şi amelioreze temporar lichiditatea”, a menţionat ACODAREN.

Potrivit asociaţiei, altă metodă folosită de Asirom este prelungirea perioadei dintre constatarea şi acceptarea plăţii despăgubirii, iar în prezent asigurătorul are datorii importante şi întârzieri la plăţi către service-uri. „Conform datelor colectate de la membrii asociaţiei zilele trecute, Asirom ne datorează peste 1,3 milioane lei, având întârzieri la plată de ordinul zecilor şi sutelor de zile. În plus, avem peste 100 de maşini în diferite etape de reparaţie care aşteaptă de mult timp acordurile de la Asirom, iar clienţii noştri încep să fie iritaţi de aceste întârzieri. Noi suntem cu mâinile legate, constrânşi de respectarea contractului pe care chiar Asirom nu-l respectă faţă de noi”, a mai spus Ghiban.

Asociaţia acuză Asirom şi de faptul că încearcă să diminueze cu orice preţ valoarea despăgubirii.

Astfel, prin platformele de aprovizionare cu piese de schimb impuse de compania de asigurări, service-ul ar fi constrâns să comande doar de la anumiţi furnizori cu preţuri foarte mici. „Calitatea şi originea acestora nu este asumată de asigurător. Există cazuri în care aceste piese au origine îndoielnică sau sunt chiar contrafăcute”, susţine ACODAREN.

Asirom a devenit în acest an liderul pieţei RCA, ocupând locul lăsat liber de Astra Asigurări, şi avea o cotă de piaţă de 25,8% la finalul lunii martie, potrivit datelor comunicate recent de către ASF. Vânzările de poliţe RCA ocupă aproape trei sferturi din portofoliul Asirom.

Pentru a rezolva problemele de lichiditate ale Asirom, companiile austriece care controlează compania au aprobat luna aceasta o infuzie de capital de 170 milioane de lei, printr-o majorare de capital la care acţiunile sunt vândute la un preţ dublu faţă de cel nominal, incluzând şi o primă de emisiune.

De asemenea, pentru reducerea costurilor, conducerea Asirom a decis recent să taie la jumătate comisioanele plătite brokerilor, prin care se realizează mare parte din vânzările de poliţe în România.

Apreciază calitatea articolului

EVALUAȚI ARTICOLUL -
O stea2 stele3 stele4 stele5 stele
Încarc...