Ministerul Fondurilor Europene, condus de Rovana Plumb, organizează o licitaţie de 10,8 milioane de lei pentru o campanie de publicitate care să promoveze tocmai fondurile europene, potrivit anunţului publicat pe portalul de licitaţii electronice (SICAP). Cea mai mare parte a sumei este destinată realizării şi difuzării de spoturi publicitare video la trei posturi TV de ştiri cu acoperire naţională. În acest moment, televiziuni de ştiri sunt controlate de Dan Voiculescu (Antena 3), Sebastian Ghiţă (România TV), Digi 24 (Zoltán Teszári), Cozmin Guşă (Realitatea TV) şi Sorin Oancea (B1 TV), urmând ca din acestea să fie selectate trei.
Licitaţia lansată de ministerul condus de Rovana Plumb, cunoscută ca extrem de apropiată de Sebastian Ghiţă, prevede o campanie de publicitate de un an, cu valoarea totală estimată de 10.820.221 lei, cu componenta TV, radio, online şi outdoor, dar şi un sondaj de opinie naţional. Sursa fondurilor este Programul Operaţional Asistenţă Tehnică (POAT), adică fonduri UE.
Planul media pentru campanie de promovare pe TV va include minim de 3.360 de difuzări ale spoturilor publicitare, dintre care cel puţin jumătate în prime-time (intervalul de maximă audienţă). Potrivit caietului de sarcini, posturile de televiziune selectate trebuie sa facă parte din societăţi de presă distincte, iar difuzarea spoturilor se va face într-o perioadă de minim 20 săptămâni (maxim cinci luni). Criteriile de atribuire sunt cel mai bun raport calitate – preţ, componenta financiară contând pentru 40% din scorul final al fiecărei oferte, iar componenta tehnică – 60%. Metoda de atribuire a contractului este licitaţia deschisă, iar termenul – limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 12 noiembrie 2018.
Grupul ţintă – angajaţi ai Ministerului Fondurilor Europene
Ministerul arată că, referitor la cunoaşterea şi impactul perceput al investiţiilor regionale ale UE, doar 55% din români au auzit despre sprijinul financiar european pentru îmbunătăţirea zonei în care locuiesc, comparativ cu 63%, media europeană. În ceea ce priveşte sursele de informaţii despre politica regională a UE, românii menţionează ca surse mass-media primare: televiziunea naţională, ziarele locale şi regionale, internetul, ziarele naţionale şi panourile publicitare. Cu toate acestea, în grupul ţintă al campaniei nu se regăseşte numai publicul larg, ci campania este destinată şi unui „public intern”, respectiv angajaţii din Autorităţile de Management (AM), organismele intermediare (OI) şi din celelalte instituţii implicate în managementul şi implementarea fondurilor ESI, angajaţii din ministerele de linie, instituţiile UE. Cu alte cuvinte, ministerul Fondurilor Europene îi va învăţa despre fondurile UE tocmai pe propriii angajaţi.
De asemenea, în grupul ţintă sunt şi potenţiali beneficiari ai fondurilor europene, precum administraţia publică, mediul de afaceri, organizaţii neguvernamentale (ONG), mediul academic / universitar / de cercetare.
Care sunt serviciile pentru care plăteşte ministerul
Campania va trebui să evidenţieze faptul că de proiectele finanţate din fonduri europene beneficiază toţi românii.
În ceea ce priveşte realizarea spoturilor publicitare, personajele vor fi actori sau personalităţi publice care nu au avut în ultimii trei ani imaginea asociată vreunui partid politic sau vreunei campanii de publicitate politică.
În privinţa radiourilor, câştigătorul licitaţiei trebuie să difuzeze cinci spoturi radio pe două posturi de radio naţionale, într-o perioadă de minim 20 săptămâni (maxim cinci luni).
Ca o notă de culoare, Ministerul Fondurilor Europene vrea ca la conferinţa de promovare din proiect firma organizatoare să „pavoazeze sala de conferinţă cu aranjamente florale realizate din plante naturale”.
Ministerul cere în contract şi furnizarea de 5.400 de seturi de obiecte promoţionale pentru ziarişti şi alte persoane interesate: pixuri cu stick de memorie încorporat, suport de memorie electronică externă cu capacitate de 64 GB, agende cu elastic.