spot_img
marți, mai 7, 2024
AcasăLocal BTVarianta optimistă: Drumul spre Ştefăneşti, gata în vara anului 2022

Varianta optimistă: Drumul spre Ştefăneşti, gata în vara anului 2022

Oficialii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), controlată de către guvernarea PSD, au realizat că una dintre cauzele pierderii alegerilor de către partidul de guvernământ a fost lipsa de investiţii în drumuri sau investiţiile derizorii din ultimii ani. Aşa se face că, imediat după alegerile europarlamentare, în ultimele zile ale săptămânii trecute, au fost lansate nu mai puţin de 15 licitaţii. Majoritatea se referă la proiectarea, execuţia, modernizarea sau reparaţia unor sectoare de drumuri naţionale, centuri sua sectoare de autostradă, contracte în valoare de zeci sau chiar sute de milioane de euro.

 

Termen de finalizare: 30 de luni

 

Printre contractele lansate în licitaţie se află şi cel de proiectare şi execuţie pentru „Modernizare DN 29D Botoşani – Ştefăneşti”. Este vorba de două sectoare de drum care împreună totalizează aproximativ 46 de kilometri. Termenul de depunere al ofertelor este 29 iulie, iar data limită de anunţare a unui câştigător este 29 octombrie. Drumul naţional DN 29D începe în municipiul Botoşani, la intersecţia cu DN 29, iar punctul final este în localităţi Ştefăneşti, km 48, la intersecţia cu DN 24C şi traversează următoarele localităţi: Stăuceni, Victoria, Drislea, Truşeşti, Guranda şi Cucuteni. Valoarea estimată a contractului este de 208,5 milioane lei (44,03 milioane euro), fără TVA, iar lucrările trebuie terminate în 30 luni, din care şase luni perioada de proiectare şi 24 luni perioada de execuţie lucrări. Adică, în cel mai optimist caz, drumul va fi finalizat la jumătatea anului 2022 şi asta dacă procedurile de licitaţie merg şnur, fără amânări, ca în cazul licitaţiei pentru Botoşani – Târgu Frumos.

 

Constructor important căutat şi pentru acest drum

 

Ca şi la licitaţia pentru drumul Botoşani – Târgu Frumos, CNAIR caută un constructor mare pentru acest sector de drum. Acest lucru este trădat de cerinţele din caietul de sarcini şi anume: o cifră de afaceri de 104.229.000 lei în ultimii trei ani (2016-2018); să demonstreze că în ultimii cinci ani a realizat lucrări de construcţie nouă şi/sau modernizare şi/sau lărgire de autostrăzi şi/sau drumuri naţionale şi/sau drumuri expres, în valoare cumulată (n.r. – cinci proiecte) de cel puţin 94.154.000 lei fara TVA şi să aibă utilajele şi dotările necesare efectuării investiţiei (n.r. – staţie de preparare mixturi asfaltice, staşiee de betoane, şase autobasculante, opt autobetoniere, două excavatoare, două autogredere, repartizator asfalt, trei cilindri compactori, două buldozere, patru automacarale de diferite sarcini, două compactoare terasament şi două instalaţii de forări).

 

Licitaţia pentru Botoşani – Târgu Frumos, încă suspendată

 

Pe de altă parte, licitaţia la Botoşani – Târgu Frumos nu a fost încă reluată, deşi reprezentaţii CNAIR anunţau în urmă cu o săptămână, când au suspendat-o din lipsă de oferte, că urma a fi reluată până vinerea trecută. Noul termen de depunere al ofertelor este 21 iunie.

Deja ai votat!
Botoșani
cer acoperit de nori
17.9 ° C
19.6 °
17.8 °
63 %
4.9kmh
100 %
mar
17 °
mie
15 °
joi
18 °
vin
21 °
sâm
18 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

  Bine că începe campania și trebuie să strângă corturile că cine știe cum ajunge săracul om.

EDITORIAL

Suntem în campanie electorală și mesajele curg gârlă din toate părțile. Problema e că sunt cam lipsite de substanță, din categoria „am marcat și...

EPIGRAMA ZILEI

Ajuns acasă pe la două Din delegația la Cluj Găsi pe doamna vopsind ouă La un vecin, cu ruj... -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...