spot_img
joi, mai 2, 2024
AcasăLocal BTŞină scoasă din uz la Iaşi, folosită de Eltrans la "cârpirea" căii...

Şină scoasă din uz la Iaşi, folosită de Eltrans la „cârpirea” căii de rulare

Societatea Eltrans va folosi la „cârpirea” căii de rulare şină scoasă din uz de societatea de transport local din Iaşi. În ultima şedinţă a deliberativului local botoşănean, aleşii locali au votat un proiect vizând preluarea fără plată a 100 de metri liniari de șină uzată de la Primăria municipiului Iași. Cheltuielile generate de transportul acestui material cad în sarcina societăţii Eltrans. O hotărâre similară a fost luată şi de CL Iaşi.

Aceste demersuri reprezintă însă o dovadă a birocraţiei excesive care caracterizează administraţia publică locală, în condiţiile în care societatea Eltrans a mai folosit şină uzată de la Iaşi şi până acum şi fără hotărâri de CL.

„Noi luăm de mult timp şină de la Iaşi. Acea şină este din demontări. Ieşenii au avut şi ei două tronsoane de linie cu dale din beton, însă le-au înlocuit în urmă cu câţiva ani. Noi mergem la Iaşi şi dezbatem din dalele respective câteva bucăţi pentru a le putea folosi la <cârpirea> căii de rulare de la noi”, a declarat Victor Ivănescu, director general al Eltrans.

Oficialul a anunţat că în perioada următoare vor fi înlocuite câteva dale din beton, unde şina nu mai are suport, respectiv pe strada Primăverii (în dreptul Parcului Curcubeului) şi pe strada Sucevei (în dreptul staţiei peco). „Mai alegem din dalele depozitate la obor şi ne gândim ca pe tronsonul din Bulevard, între Sucevei şi Lidl, să luăm şi de acolo câteva dale, care au chiar şi şină în ele”, a mai explicat Victor Ivănescu.

Toate aceste improvizaţii trebuie făcute pentru a menţine calea de rulare în condiţii cât de cât bune. Starea căii de rulare este sub orice critică, dovadă fiind faptul că în ultima perioadă s-au înregistrat şi câte două deraieri într-o săptămână. Pentru evitarea acestor probleme, s-a decis limitarea vitezei tramvaielor la 30 de kilometri pe oră, respectiv la 10 de kilometri pe oră în zonele cu probleme.

Nemulţumiţi de pericolul pe care-l reprezintă tramvaiele, mulţi botoşăneni au cerut cu insistenţă înlocuirea acestora cu autobuze. Primarul Cătălin Flutur a explicat că tramvaiele vor fi înlocuite cu autobuze numai în perioada în care se va lucra la reabilitarea infrastructurii, în baza finanţării europene. Problema este că la această dată nu a fost semnat nici contractul de finanţare, după semnare urmând alte luni bune pentru organizarea licitaţiei şi desemnarea firmei care să execute lucrările.

Municipalitatea botoşăneană a depus două cereri de finanţare în cadrul Programului Operaţional 2014 – 2020. Acestea sunt „Transport urban durabil în municipiul Botoşani prin reabilitarea, modernizarea şi extinderea transportului public local cu tramvaiul – reabilitare cale de rulare traseu 101”, în valoare de 20.000.000 euro. Al doilea vizează reabilitare cale de rulare traseu 102, valoarea fiind 19.945.827 euro.

Vasile Asandei, directorul general al ADR Nord Est, a anunţat că proiectele pe mobilitate urbană depuse de municipalităţile din zonă vor fi semnate în viitorul apropiat.

Deja ai votat!
Botoșani
cer acoperit de nori
15.3 ° C
15.6 °
12.1 °
58 %
1.3kmh
100 %
mie
15 °
joi
22 °
vin
22 °
sâm
19 °
Dum
23 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Oamenii se pregătesc, se vede că vin sărbătorile.

EDITORIAL

Eliminarea din cărțile Primăriei pe motive de incompatibilitate a medicului Cîrstoiu este doar praful în ochi pe care Ciolacu și ai lui ni l-au...

EPIGRAMA ZILEI

Lumina din felicitare Să n-o considerați plocon, Ne costă ea, pe fiecare Cu mult mai mult ca la … E on!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...