spot_img
marți, aprilie 30, 2024
AcasăLocal BTNova Apaserv „taxată” în CJ de un consilier liberal - „Așa nu...

Nova Apaserv „taxată” în CJ de un consilier liberal – „Așa nu se mai poate” (VIDEO)

Solicitarea Nova Apaserv de a contracta serviciile unei firme de avocatură pentru procesul de la Înalta Curte de casație și Justiție (ÎCCJ) cu cei de la Aquaterm a generat reacții în ședința extraordinară de astăzi a Consiliului Județean. Aleșii județeni fuseseră convocați astăzi într-o ședință extraordinară pentru a acorda un mandat special reprezentantului Județului Botoșani în Adunarea Generală a Acționarilor de la Nova Apaserv pentru aprobarea contractării de către operatorul de apă a serviciilor juridice de consultanță, asistență și reprezentare. Era vorba de o formalitate, iar acest lucru s-a văzut la final când proiectul de hotărâre a fost aprobat cu unanimitate de voturi, însă Agnes Holca, consilierul județean PNL, a punctat faptul că cererea din partea Nova Apaserv a venit prea târziu, în ceasul al 12-lea, întrucât primul termen al procesului cu Aquaterm de la ÎCCJ ar urma să aibă loc pe 15 decembrie a.c., adică peste o săptămână, iar în momentul de față nu se cunoaște nici măcar firma de avocatură care va reprezenta societatea în acest divergent.

„De 30 de ani activez numai în mediul privat. Nu am muncit o oră la stat. Venind din acest mediu, eu nu înțeleg absolut deloc nici sistemul managerial al societății Nova Apaserv, și vă spun cu sinceritate că mi-aș fi dorit să am un patron sau un acționar majoritar așa cum este Consiliul Județean (CJ) la Nova Apaserv, în sensul acceptabilității la nivelul CJ și în sensul în care totuși dă credit celor de acolo în ideea că vor face ceva, deși an de an CJ nu primește, cum ar fi normal, ci plătește. Cine plătește de fapt? Eu zic că locuitorii județului Botoșani, nu altcineva, inclusiv noi cei de față. Referitor la speța despre care discutăm, am constatat cu stupoare că respectivul proces a fost în 2020, iar primul termen de judecată la ÎCCJ este după mai bine de un an. În mai bine de un an, Nova Apaserv nu a făcut nimic, în afară de faptul că în urmă cu o lună și ceva au fost angajați, a fost constituit, un Serviciu Juridic, care evident nu poate face nimic. Mai mult, constat că în 29 septembrie, cu puțin înainte de acest recurs (n.r. – la ÎCCJ) Nova Apaserv renunță la serviciile casei de avocatură cu care avusese precedentul contract. Eu mă întreb – a fost necesar un an de zile celor de la Nova Apaserv să constate că „Popovici și asociații” nu este conform și astăzi, pe data de 7 decembrie, votăm semnarea unui eventual contract, cu nu știu ce casă de avocatură pentru că nu ni se spune, când pe 15 este procesul? Vă spun cinstit – sunt consternată, sunt revoltată, dar grupul liberal, atât cât este el astăzi, va vota <<pentru>>, dar nu este deloc logic, nu este deloc constructivă toată acțiunea Nova Apaserv. Și încă o dată eu mă gândesc că, fiind acționar majoritar, Consiliul Județean ar trebui, ca și în mediul privat, să ia măsuri mai dure pentru că așa nu se mai poate”, a spus Agnes Holca.

Demersul făcut de Nova Apaserv a venit în încercarea de a recupera cele 7,6 milioane de lei plătite ca daune față de societatea Aquaterm, în urma unui proces pierdut la Curtea de Arbitraj Comercial Internațional de pe lângă Camera de Comerț și Industrie a României, ca rezultat al unui litigiu apărut în extinderea rețelei de canalizare în comuna Vorona. Prin urmare, Nova Apaserv s-a adresat Curții de Apel București, invocând nelegalitatea hotărârii arbitrale pe motiv că instanța de arbitraj nu ar fi luat în calcul mai multe apărări formulate în timpul procesului de către operatorul de apă. Dosarul a fost deschis în septembrie 2020, dar fără sorți de izbândă întrucât în martie a.c. instanța a respins acțiunea Nova Apaserv ca nefondată. Ba mai mult, Curtea de Apel București a obligat operatorul de apă să plătească față de Aquaterm o nouă rundă de cheltuieli de judecată de 11.900 de lei reprezentând onorariu avocat. Cum decizia nu era definitivă, cei de la Nova Apaserv au apelat și la ultima cale de atac, respectiv recursul la Înalta Curte de Casație și Justiție. Prin urmare, cazul urmează să fie analizat de cea mai înaltă instanță din țară.

Doar că, așa cum a punctat Agnes Holca, renunțarea la serviciile de asistență juridică prestate de casa de avocatură care a pierdut practic bătălia cu Aquaterm ar fi venit prea târziu, când operatorul de apă a ajuns în postura să fie executat silit pentru o datorie uriașă care în opinia celor de la Nova Apaserv este nejustificată. Disputa cu Aquaterm a plecat de la o serie de așa-zise neconcordanțe din teren față de proiect, Aquaterm solicitând modificarea proiectului tehnic. Ulterior, contractul de execuție încheiat cu Aquaterm a fost reziliat, iar societatea a acuzat că a ajuns în insolvență din cauza operatorului de apă, solicitând daune. „Acel proiect tehnic nu a fost greșit deloc. Dovadă stă faptul că în prezent lucrarea respectivă este realizată pe baza aceluiași proiect tehnic”, a spus Liviu Ștefan, actualul director general al Nova Apaserv. Astfel, procesul cu Aquaterm nu ar fi fost pierdut din cauza greșelilor de la operatorul de apă, ci pe fondul prestației firmei de avocatură care nu era specializată în procese care au la bază contracte FIDIC, în timp ce Aquaterm a fost reprezentată de o casă de avocatură specializată în această temă.

 

Deja ai votat!
Botoșani
cer senin
18.7 ° C
18.8 °
18.2 °
45 %
4.2kmh
2 %
mar
20 °
mie
20 °
joi
22 °
vin
23 °
sâm
20 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

  Încă e bine, faza următoare e că dispar și camerele de luat vederi.

EDITORIAL

Nu e prima dată când pomenesc de Cănuță-om sucit, acel personaj aparent inventat de Caragiale, dar cât se poate de reprezentativ pentru spațiul mioritic....

EPIGRAMA ZILEI

Lumina din felicitare Să n-o considerați plocon, Ne costă ea, pe fiecare Cu mult mai mult ca la … E on!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...