sâmbătă, mai 18, 2024
AcasăLocalRecepția lucrărilor de modernizare de pe drumul național 29D Botoșani – Ștefănești...

Recepția lucrărilor de modernizare de pe drumul național 29D Botoșani – Ștefănești are loc astăzi (video)

DRDP Iași efectuează astăzi recepționarea lucrărilor pentru proiectul de modernizare a DN 29D, Botoșani – Ștefănești. Inițial, recepția a fost programată pe 2 noiembrie, dar lucrarea nu a trecut de inspecția finală.

Iar tronsonul de circa 3 kilometri de la Dealu Mare nu a fost reabilitat pentru că nu a fost inclus în proiect. Asta pentru că la data realizării proiectului, CNAIR era în dispută cu un alt constructor pentru o lucrare mai veche realizată în zonă.

„Recepția vine după mai bine de doi ani de muncă susținută din partea constructorului, dar și din partea colegilor de la DRDP Iași, a celor din echipa de supervizare, dar și a celor care s-au ocupat de toate documentațiile și procedurile birocratice, astfel încât să asigurăm derularea lucrărilor în bune condiții. Felicit încă o dată constructorul pentru ducerea la bun sfârșit a acestui proiect, colegii de la DRDP Iași, dar și autorităților locale și județene pentru sprijinul acordat”, arată ing. Ovidiu Mugurel LAICU, directorul general regional al DRDP Iași.

Lucrări făcute cu fonduri europene

Lucrările au fost executate în baza unui proiect cofinanţat de Uniunea Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020. Valoarea totală a proiectului este de 260,898,452.06 lei cu TVA, însă 85% din sumă, adică 186,713,234.10 lei a fost asigurată de Uniunea Europeană, 15%, respectiv 32,949,394.25 lei a reprezentat contribuția proprie CNAIR. În schimb, diferența de 41,235,823.71 lei sunt cheltuieli neeligibile, care au fost suportate de statul român.

Modernizarea a implicat lărgirea șoselei la 9 metri, cu două benzi cu o lățime de 3,5 metri și două acostamente de 1 metru. Proiectul a inclus refacerea carosabilului pe o lungime de 42,739 km de drum național, construirea a trei viaducte și construirea a cinci poduri noi. Lucrările au fost executate de asocierea de firme Autotehnorom SRL – OPR Asfalt SRL – Obras Publicas Y Regardios SA – Evalcons Tech SRL. În schimb, o porțiune crucială de aproximativ 3 kilometri, situată în zona cunoscută sub denumirea de Dealu Mare, între kilometrul 18+500 și kilometrul 21+800, nu a fost cuprinsă în proiectul de modernizare. Asta din cauza unei dispute juridice între CNAIR și un alt constructor cu privire la o lucrare anterioară. Deși CNAIR a lansat o licitație pentru realizarea studiului de fezabilitate în decembrie 2022, modernizarea acestei porțiuni va fi amânată pentru viitor.

Deja ai votat!
Botoșani
cer acoperit de nori
19 ° C
19.4 °
18.6 °
65 %
7kmh
100 %
sâm
18 °
Dum
23 °
lun
24 °
mar
21 °
mie
24 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Când mâncarea e gustoasă, culoarea politică nu mai contează.

EDITORIAL

În urmă cu vreo douăzeci de ani când la putere, în anul electoral, era punga cu ulei, zahăr sau făină, hâtra mătușa Maria din...

EPIGRAMA ZILEI

De-abia acum, în miezul verii, Când i-am văzut la plajă goi, Am înțeles traseul berii: Dintr-un butoi, în alt butoi! -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...