joi, mai 16, 2024
AcasăNaționalSecretul lui Ciucă și Bode: 9 milioane de euro, bani publici, pentru...

Secretul lui Ciucă și Bode: 9 milioane de euro, bani publici, pentru a cumpăra știri pozitive

PNL, condus de Nicolae Ciucă, a plătit în 2023 aproape 46 de milioane de lei (9 milioane de euro) către trei agenții de publicitate pentru a facilita apariția unor articole favorabile pe mai multe site-uri, potrivit Libertatea. Surse din partid susțin că doar liderul liberal și Lucian Bode, secretarul general al PNL, au știut cum au fost folosiți banii, mai scrie publicația.

PNL a folosit bani de la bugetul de stat pentru a încheia contracte cu agenții intermediare, conform sursei citate. Agențiile au încheiat contracte cu site-urile, în special cele ale televiziunilor, pe care erau preluate mesajele partidului condus de Nicolae Ciucă.

Potrivit legii, partidele nu au voie să încheie contracte direct cu televiziunile în afara perioadei de campanie electorală.

Articole plătite de PNL

Articolele comandate nu sunt marcate ca publicitate politică, iar cititorii nu știu că materialele de presă sunt, de fapt, plătite de PNL.

La solicitarea Libertatea, formațiunea condusă de fostul premier Nicolae Ciucă a transmis, cu întârziere, câți bani a cheltuit.

„Nicolae Ciucă a cerut să fie dat răspunsul după ce presa a insistat. Termenul legal era deja depășit, biroul de comunicare nu primea nimic de sus. Ciucă a cerut să fie trimis un răspuns, chiar dacă nu conține informațiile solicitate. Bode nu a dorit să dea un răspuns”, au dezvăluit surse din PNL pentru Libertatea.

Partidul a refuzat să spună către ce site-uri se fac plățile. Materialul pe larg poate fi citit în Libertatea.

Anul trecut, o investigație Libertatea a dezvăluit că site-ul digi24.ro a încasat peste un milion de euro de la PNL de când în fruntea partidului au ajuns Nicolae Ciucă și Lucian Bode.
Deja ai votat!
Botoșani
cer acoperit de nori
10.6 ° C
10.6 °
10.6 °
70 %
1.7kmh
94 %
joi
17 °
vin
19 °
sâm
12 °
Dum
20 °
lun
21 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Tot ăsta rămâne cel mai bun sistem antifurt la români. Mai ales că e și ieftin.

EDITORIAL

O vorbă înțeleaptă, larg răspândită, spune că gusturile nu se discută. Sunt întru totul de acord că deosebirile structurale care există între oameni afectează...

EPIGRAMA ZILEI

Au plecat toți în vacanță Chiar de nu și-au fixat ruta, Au lăsat în schimb, în clanță, Un bilet : NEAM DUS CU PLUTA !   Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...