marți, iunie 24, 2025
AcasăLocalSe anunță schimbări în conducerea de la Nova Apaserv. Cum vor fi...

Se anunță schimbări în conducerea de la Nova Apaserv. Cum vor fi aleși viitorii administratori

Consiliul Județean Botoșani va decide vineri, 27 iunie, într-o ședință ordinară, asupra unui proiect esențial pentru viitorul conducerii societății Nova Apaserv S.A. Botoșani. Este vorba despre acordarea unui mandat reprezentantului județului în Adunarea Generală a Acționarilor, pentru aprobarea Planului de selecție privind desemnarea membrilor viitorului Consiliu de Administrație pentru perioada 2025–2029.

Selecția NU va fi una formală sau superficială. Procesul se va desfășura sub coordonarea unui expert independent, desemnat prin licitație publică, în conformitate cu legislația privind achizițiile publice. Firma aleasă este FOX Management Consultants SRL, reprezentată de Magdalena Radu. Aceasta va colabora strâns cu Comisia de Selecție și Nominalizare (CSN), alcătuită din reprezentanți ai autorității tutelare și din expertul selectat.

„Am optat pentru o procedură transparentă, riguroasă și aliniată standardelor de guvernanță corporativă. Obiectivul este să avem un consiliu de administrație format din profesioniști autentici, care pot aduce valoare reală managementului societății,” se precizează în documentul oficial anexat proiectului de hotărâre.

Calendar și etape-cheie

Procesul de selecție a debutat oficial la data de 30 aprilie 2025, prin hotărârea Adunării Generale a Acționarilor Nova Apaserv. Potrivit reglementărilor în vigoare, procedura trebuie să se încheie cu cel puțin o lună înaintea expirării actualului mandat.

Etapele sunt bine definite și includ elaborarea și aprobarea profilului Consiliului și al candidatului ideal, publicarea anunțului de selecție, analiza dosarelor de candidatură, realizarea interviurilor, întocmirea clasamentului final și aprobarea numirii în AGA.

Evaluarea se va face pe baza unei grile de punctaj clar structurate, ce vizează competențele profesionale, experiența specifică în administrația corporativă și viziunea asupra dezvoltării societății. Fiecare candidat va trebui să depună o declarație de intenție, care va juca un rol esențial în evaluarea finală.

Ce va conta cel mai mult

Potrivit Planului de selecție, elementele decisive în departajarea candidaților vor fi capacitatea de analiză strategică, experiența în domeniul serviciilor publice și al managementului organizațiilor complexe, integritatea și independența, dar și alinierea cu așteptările strategice ale autorității publice tutelare, exprimate în Scrisoarea de așteptări.

Comisia de selecție își rezervă dreptul de a solicita informații suplimentare, verificări de referințe și chiar investigații independente pentru a asigura integritatea procesului.

Când vor fi cunoscuți viitorii administratori

Consiliul de Administrație de la Nova Apaserv este format în prezent din cinci membri – președinte – Viorica Andronachi (PSD) și membri Gabriel Atudoroae, Ioan Comarița (PSD), Ionel Dimitrovici (ALDE), Dumitru Pascariuc (PSD). Mandatelor lor expiră la începutul lunii noiembrie.

Candidații pentru viitorul Consiliu de Administrație vor fi cunoscuți în două etape

  • Lista lungă – rezultată în urma evaluării preliminare a dosarelor
  • Lista scurtă – definitivată după susținerea interviurilor, pe baza punctajelor și a declarațiilor de intenție

Data exactă a interviurilor nu este încă stabilită, dar acestea vor avea loc la sediul Consiliului Județean Botoșani, iar procedura trebuie finalizată cu cel puțin o lună înainte de expirarea mandatului actual, adică până cel târziu la începutul lunii octombrie a.c.

O decizie crucială pentru serviciile publice

Nova Apaserv S.A., operatorul regional de apă și canalizare, se află într-o etapă critică de dezvoltare. Selectarea unei echipe administrative competente și credibile este crucială pentru implementarea proiectelor de investiții și pentru creșterea calității serviciilor oferite populației.

Proiectul de hotărâre privind aprobarea Planului de selecție va fi supus votului în plenul Consiliului Județean vineri, 27 iunie. Odată aprobat, procesul de recrutare intră în linie dreaptă, cu publicarea anunțului de selecție și deschiderea oficială a candidaturilor.

Deja ai votat!

AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!

„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

REDIRECȚIONEAZĂ 20% DIN IMPOZITUL PE PROFIT AL COMPANIEI TALE

Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat. Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro *Baza legală poate fi consultată AICI.

Botoșani
câțiva nori
17.2 ° C
19.6 °
17.2 °
68 %
3.3kmh
18 %
lun
19 °
mar
27 °
mie
31 °
J
25 °
vin
26 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Fiecare vine la spălătorie cu ce are. Unii cu maşina, alţii cu barca.  

EDITORIAL

Dacă ar fi să nu țin seama de proporții și să asemăn cu ceva conflictul dintre Israel și Iran, apoi cu siguranță bătaia cu...

EPIGRAMA ZILEI

Merge lebăda pe ape Către pui să îi îndoape, Neștiind că-n stuf, aproape, Un...din ăla vrea s-o pape.   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...