sâmbătă, iulie 5, 2025
AcasăInternaționalSUA renunţă la subvenţiile pentru maşini electrice

SUA renunţă la subvenţiile pentru maşini electrice

Creditele fiscale de 7.500 de dolari pentru achiziţia sau leasingul de maşini electrice noi din Statele Unite vor expira pe 30 septembrie, conform noii legislaţii fiscale şi bugetare adoptate joi de Congres, relatează Reuters, transmite News.ro.

Totodată, se va încheia şi sprijinul de 4.000 de dolari pentru maşinile electrice second-hand, un stimulent care a contribuit semnificativ la creşterea vânzărilor de vehicule electrice în ultimii ani.

Un pas înapoi pentru SUA în tranziţia verde

Organizaţia de advocacy Electrification Coalition a reacţionat dur, afirmând că ”pe măsură ce vehiculele electrice câştigă o cotă tot mai mare din piaţa auto globală, este clar că viitorul transportului este electric; acest proiect de lege cedează rolul Americii în acel viitor în favoarea Chinei.”

Iniţial, SUA au introdus acest credit fiscal în 2008, fiind plafonat pentru fiecare producător la 200.000 de unităţi. Reforma din 2022 a extins creditul şi la vehiculele în leasing şi a eliminat plafonul pe producător.

Industria auto americană – încurajată să continue producţia pe benzină

Noua lege oferă, în acelaşi timp, beneficii notabile pentru producătorii auto tradiţionali. Printre acestea se numără eliminarea penalizărilor pentru nerespectarea normelor privind consumul mediu de combustibil (CAFE), ceea ce facilitează producţia de vehicule cu motoare termice.

Potrivit analistului Dan Levy de la Barclays, eliminarea creditelor fiscale până la sfârşitul lunii septembrie va duce la o creştere temporară a vânzărilor de EV-uri, întrucât clienţii vor grăbi achiziţiile planificate. Totuşi, după această perioadă, este aşteaptată o scădere accentuată a vânzărilor.

”Considerăm că această lege confirmă încetinirea pătrunderii maşinilor electrice în SUA, deoarece atât stimulentele (‘morcovul’) cât şi reglementările stricte (‘băţul’) sunt diminuate”, a explicat Levy.

Impact economic şi proiecţii

Un studiu al Universităţii Harvard, publicat în martie, estimează că eliminarea acestor credite va reduce penetrarea vehiculelor electrice cu 6% până în 2030, dar va economisi guvernului federal aproximativ 169 miliarde de dolari în următorul deceniu.

În trecut, companiile auto au plătit penalităţi masive pentru nerespectarea standardelor de eficienţă. De exemplu, Stellantis (producătorul Chrysler) a achitat 190,7 milioane de dolari pentru anii 2019-2020, după alte aproape 400 de milioane pentru perioada 2016–2019. GM a plătit anterior 128,2 milioane de dolari pentru 2016 şi 2017.

Alte prevederi eliminate din forma finală a legii sunt taxa anuală de 250 de dolari pentru vehiculele electrice, destinată finanţării reparaţiilor de drumuri şi obligaţia ca Serviciul Poştal al SUA să renunţe la flota sa de vehicule electrice.

Legea marchează o schimbare de direcţie semnificativă pentru politica de electrificare a transportului în SUA, cu potenţialul de a frâna ritmul de adoptare al vehiculelor electrice şi de a afecta poziţia globală a Americii în această industrie în plină expansiune.

Deja ai votat!

AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!

„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

REDIRECȚIONEAZĂ 20% DIN IMPOZITUL PE PROFIT AL COMPANIEI TALE

Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat. Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro *Baza legală poate fi consultată AICI.

Botoșani
cer senin
23.6 ° C
23.6 °
23.6 °
56 %
2.2kmh
4 %
S
24 °
D
32 °
lun
35 °
mar
36 °
mie
29 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

O imagine cât o mie de cuvinte pentru viteza pe calea ferată, mai ales cea din judeţul Botoşani.  

EDITORIAL

Nu știu alții cum sunt, dar eu când aud de reforme bugetare, simt că m-a pălit o ciocănitoare-n ceafă. Și asta pentru că în...

EPIGRAMA ZILEI

Doamna, o femeie fină În șoaptă a replicat Că și piatra masculină Tare s-a ... muiat!   -Dumitru MONACU  

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...