joi, octombrie 2, 2025
AcasăAdvertorialCum a influențat pandemia preferințele de divertisment ale românilor

Cum a influențat pandemia preferințele de divertisment ale românilor

Au trecut mai bine de 5 ani de la pandemia de coronavirus și totul pare să fi fost doar un vis urât. Totuși, nu a fost deloc un vis, ci o situație pe care am trăit-o și care ne-a marcat existența. Influența acelei perioade încă se simte, într-un fel sau altul.

Fie că ne dăm seama, fie că nu, pandemia ne-a schimbat. Divertismentul a fost unul dintre capitolele pe care și-a pus absența acea perioadă. Românii au fost nevoiți să se adapteze la realitatea de atunci și au făcut-o, cu ajutorul internetului.

O singură soluție: trecerea în digital

În primele zile ale pandemiei de coronavirus, industria „divertismentului fizic” a început să se închidă pas cu pas, până când totul a fost pus pe pauză. La început, studiourile de film au întrerupt producțiile, apoi turneele muzicale au fost anulate. În doar câteva săptămâni, cinematografele, sălile de spectacole, festivalurile și competițiile sportive care atrăgeau un public larg au fost închise sau suspendate.

Izolarea, despre care autoritățile spuneau că va fi de scurtă durată, s-a prelungit pe o perioadă lungă atât în România, cât și în alte țări. La un moment dat, exista impresia că va fi ceva permanent și că nu vom mai revenit niciodată la viețile de dinainte.

Fără public live și fără posibilitatea ca mai mulți artiști/sportivi să se adune la un loc, industria de divertisment a fost forțată să se reinventeze. Exista o singură variantă pentru supraviețuire: să se treacă în digital.

Odată ce a s-a înțeles că evenimentele live și producțiile fizice nu vor reveni curând, platformele de streaming au devenit metoda principală prin care publicul consuma divertisment. Închiși în case și având mult mai mult timp liber decât de obicei, românii urmăreau pe nerăsuflate orice: seriale vechi, filme noi, orice găseau pe internet.

Studiourile au fost nevoite să se adapteze rapid, dar în siguranță. Unele au început să lanseze filmele importante direct pe platformele de streaming, fără să mai aștepte redeschiderea cinematografelor. Acesta devenise noul standard.

Tranziția de la meciuri de fotbal, la eSports

Cei care se uitau la competiții sportive s-au reorientat și ei. Competițiile de sporturi electronice, între gameri aflați în locuri diferite, erau singurele care se mai puteau desfășura. Astfel, eSports a luat o amploare deosebită, numeroși români urmărindu-le pe canale precum Youtube sau Twitch.

O altă modalitate de relaxare la îndemână în pandemie a fost reprezentată de jocurile online. Oricine avea un Smarthphone, un PC sau o consolă se putea conecta cu prietenii pentru o distracție ce dura ore întregi. Alții au descoperit site-urile cu sloturi online. Ieșiți din zona de confort, românii au realizat că le place să aibă opțiuni.

Această flexibilitate persistă și astăzi, când nu mai există nicio restricție. Filme mari precum The Batman și Dune au fost lansate simultan în cinematografe și online, obținând vizualizări record. Publicul online și-a organizat programul nu în jurul orei de proiecție, ci în funcție de propriul program.

Chiar dacă evenimentele live au revenit, distracția a trecut pe modul hibrid: experiențe atât în persoană, cât și virtuale. Streamingul și evenimentele virtuale nu au pierdut din fani, din moment ce au devenit parte integrantă a modului în care consumăm divertisment.

Deși nimeni nu și-ar dori să retrăiască perioada pandemică, trebuie să recunoaștem că ea a avut și o parte bună. Schimbările pe care le-a declanșat sunt la baza unui viitor mai flexibil și creativ. De pildă, mulți și-au dat seama că pot munci numai de acasă, scutind timpul pierdut pe drum și banii plătiți pe transport, bani ce pot fi investiți în timpul liber.

Deja ai votat!

AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!

„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

REDIRECȚIONEAZĂ 20% DIN IMPOZITUL PE PROFIT AL COMPANIEI TALE

Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat. Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro *Baza legală poate fi consultată AICI.

Botoșani
cer acoperit de nori
7.7 ° C
7.7 °
7.2 °
77 %
3.5kmh
100 %
J
10 °
vin
9 °
S
9 °
D
14 °
lun
14 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Dacă ai ghinion și vecinul e acasă, ieși un pic pe trotuar, printre pietoni.

EDITORIAL

„Am luat decizia de a onora toate plățile la aceste jocuri, ținând cont de istoria și statutul pe care Superbet îl are în industria...

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...