Polițiștii botoșăneni au ieșit din birouri și au intrat în școli, marți, 16 decembrie 2025, cu un mesaj simplu: siguranța elevilor se construiește prin prevenție, nu doar prin intervenție. În aceeași zi, au avut loc două acțiuni distincte, în municipiul Botoșani și în zona Flămânzi–Frumușica, în cadrul cărora copiii, părinții și profesorii au primit informații despre conduita în societate, prevenirea violenței și a bullyingului, dar și reguli esențiale de siguranță rutieră.
Informare în „Săptămâna altfel”, la Școala Generală nr. 11 Botoșani

În cadrul programului „Săptămâna altfel”, polițiștii Biroului Județean de Poliție Transporturi au desfășurat o activitate informativ-preventivă cu elevii Școlii Generale nr. 11 din municipiul Botoșani.
Copiilor le-au fost prezentate informații despre misiunea Poliției Transporturi, dar și sfaturi practice privind comportamentul în societate, pe stradă și în unitățile de învățământ.
La activitate au participat aproximativ 20 de elevi din clasa I, alături de cadrele didactice.
Acțiune pentru siguranța elevilor, în zona Flămânzi – Frumușica
Tot pe 16 decembrie 2025, polițiștii din cadrul Poliției Orașului Flămânzi au organizat o acțiune amplă pe raza comunei Frumușica, cu mai multe obiective: prevenirea accidentelor rutiere în care pot fi
implicați elevii, prevenirea faptelor de natură penală în mediul școlar, identificarea elevilor care absentează nemotivat și sprijinirea reintegrării celor predispuși la abandon școlar.
La activitate au participat aproximativ 118 persoane – elevi, părinți și cadre didactice – iar temele discutate cu elevii au vizat prevenirea bullyingului și a violenței. Polițiștii au pus accent pe rolul emoțiilor negative în apariția conflictelor și pe identificarea unor metode de gestionare a acestor emoții, pentru reducerea tensiunilor și a comportamentelor agresive.
În cadrul aceleiași acțiuni, pentru creșterea siguranței elevilor pe drumurile publice, polițiștii au verificat și un microbuz școlar, ca parte a măsurilor preventive legate de transportul copiilor.




