Trenurile au fost oprite după ce pe rețelele de socializare a apărut, în urma unui cutremur, o imagine suspectată a fi generată de inteligență artificială, care părea să arate avarii majore la un pod, relatează jurnaliștii de la BBC.
Seismul a fost resimțit în întregul comitat Lancashire și în sudul regiunii Lake District, din Marea Britanie.
Network Rail a declarat că a fost informată despre imaginea care părea să arate pagube serioase la podul Carlisle din Lancaster la ora 00:30 GMT și a suspendat circulația trenurilor pe pod în timp ce au fost efectuate inspecții de siguranță.
Un jurnalist BBC a analizat imaginea cu ajutorul unui chatbot AI, care a identificat mai multe zone-cheie ce ar fi putut fi manipulate.
Network Rail a declarat că linia feroviară a fost redeschisă complet în jurul orei 02:00 GMT și a îndemnat oamenii să „se gândească la impactul grav pe care îl poate avea” crearea sau distribuirea unor imagini false.
„Perturbările provocate de crearea și răspândirea unor imagini și videoclipuri înșelătoare precum acesta generează întârzieri complet inutile pentru pasageri, cu costuri suportate de contribuabili”, a declarat un purtător de cuvânt.
„Acest lucru se adaugă volumului mare de muncă al echipelor noastre din prima linie, care muncesc extrem de mult pentru a menține funcționarea fără probleme a rețelei feroviare”, a mai spus acesta.
„Siguranța pasagerilor și a personalului feroviar este prioritatea noastră numărul unu și vom trata întotdeauna cu maximă seriozitate orice problemă legată de siguranță.”
Poliția Transporturilor Britanice a precizat că a fost „informata” despre situație, dar nu există nicio anchetă în desfășurare privind incidentul.
Network Rail a mai spus că 32 de servicii, inclusiv trenuri de pasageri și de marfă, au fost întârziate din cauza alarmei false.
Acesta a precizat că unele trenuri au fost oprite sau încetinite direct în timp ce se verificau liniile, însă multe altele au fost întârziate din cauza serviciilor anterioare aflate încă pe traseu.
Purtătorul de cuvânt a adăugat că multe dintre trenurile afectate erau locale, dar, din cauza lungimii liniei principale West Coast, unele întârzieri s-au resimțit până în nordul Scoției.
Expertul feroviar Tony Miles a declarat că, având în vedere momentul producerii incidentului, foarte puțini pasageri au fost afectați de alarmă falsă, deoarece serviciile care tranzitau zona la acea oră erau în principal trenuri de marfă și trenuri de noapte.
„În general, acestea circulă mai încet pentru a nu deranja pasagerii care încearcă să doarmă – ceea ce înseamnă că au o anumită marjă pentru a accelera și a recupera timpul pierdut dacă întâmpină o întârziere”, a spus el.
„Problema mai mare este faptul că Network Rail a trebuit să mobilizeze o echipă pentru a verifica podul, ceea ce le-ar putea afecta activitatea timp de câteva zile.”
El i-a îndemnat pe oameni să se gândească la impactul pe care astfel de alarme false îl pot avea asupra unor persoane reale.
„Dacă într-adevăr ar fi fost întârziat un tren, acest lucru ar fi putut afecta pe cineva care trebuia să ajungă la o programare medicală, la un zbor sau la o înmormântare. Poate părea un joc, dar oricine se gândește să facă așa ceva ar trebui să ia în considerare cum va afecta oameni reali.”
Articolul original poate fi citit AICI.




