spot_img
marți, aprilie 30, 2024
AcasăLocal BTDouă instituţii botoşănene au fost racordate la sistemul centralizat de termoficare

Două instituţii botoşănene au fost racordate la sistemul centralizat de termoficare

Societatea Modern Calor a câştigat în acest an doi mari clienţi. Este vorba despre Inspectoratul Judeţean de Poliţie şi Serviciul Judeţean al Arhivelor Naţionale. Conducerea societăţii susţine că, pentru creșterea randamentului sistemului de termoficare din municipiul Botoşani, societatea trebuie să ridice nivelul vânzărilor, prin racordarea de noi clienți, mai ales din segmentul clienților mari, persoane juridice. Racordarea celor două instituţii la sistemul centralizat a presupus un efort financiar de aproximativ 600.000 de lei, bani asiguraţi din bugetul Modern Calor. Volumul estimat al vânzărilor de energie pentru cele două instituții este de aproximativ 1800 de gigacalorii pe an, ceea ce reprezintă 2,7% din totalul vânzărilor anului 2017.

Florin Sandu, director general al Modern Calor, a arătat că aceste investiții au și o importantă componentă de protecție a mediului, deoarece, în condiţiile în care pentru fiecare client racordat se elimină o sursă de poluare din oraș (centrala individuală), producția energiei termice transferându-se în centrala de energie termică de la marginea orașului (CET), modernizată în baza unei finanţări europene de 45,2 milioane de leuro, cu scopul principal de a se reduce poluarea mediului.

„Tema protecției mediului este foarte discutată în ultimii ani, atât instituțional, cât și în societate în general. Din păcate, în ceea ce privește termoficarea, acțiunile concrete contravin sensului în care se desfășoară discuțiile publice. Adică una se spune, dar alta se face. Ne dorim un mediu mai sănătos, însă încurajăm o retorică publică împotriva termoficării centralizate și în favoarea soluțiilor individuale, care duc poluarea în oraș, direct la fereastra noastră, cu consecințe ulterioare dintre cele mai nefaste”, a precizat Florin Sandu.

Potrivit oficialului, Modern Calor își asumă rolul social pe care îl are ca prestator de servicii publice și își duce mai departe misiunea asumată, „inclusiv aceea de a acționa în direcția gestionării responsabile a resurselor energetice și implicit de a oferi soluții de încălzire economice cu un nivel cât mai redus de poluare urbană”.

Datele oficiale publicate pe site-ul operatorului arată că la finele anului trecut Modern Calor avea 89 de clienţi în rândul agenţilor economici, 40 de clienţi unităţi bugetare şi 11.062 de clienţi casnici.

Deja ai votat!
Botoșani
cer senin
11.6 ° C
11.6 °
8.2 °
81 %
0.4kmh
0 %
mar
20 °
mie
21 °
joi
22 °
vin
21 °
sâm
21 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

  Încă e bine, faza următoare e că dispar și camerele de luat vederi.

EDITORIAL

Nu e prima dată când pomenesc de Cănuță-om sucit, acel personaj aparent inventat de Caragiale, dar cât se poate de reprezentativ pentru spațiul mioritic....

EPIGRAMA ZILEI

Lumina din felicitare Să n-o considerați plocon, Ne costă ea, pe fiecare Cu mult mai mult ca la … E on!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...