spot_img
miercuri, aprilie 24, 2024
AcasăNaționalTu știi ce drepturi ai în cazul zborurilor internaționale întârziate sau anulate?

Tu știi ce drepturi ai în cazul zborurilor internaționale întârziate sau anulate?

Călătoriile cu avionul nu mai sunt de mult un motiv de sărbătoare și emoții pentru omul obișnuit, acestea fiind mai degrabă o necesitate în viața modernă a secolului XXI. Fie că avem nevoie să zburăm in interes de serviciu, pentru a vizita rudele plecate peste hotare sau cu scopul relaxării timp de câteva zile într-un oraș istoric din vestul Europei, din ce în ce mai mulți oameni apelează la companiile de transport aerian pentru a se deplasa.

 

Odată cu creșterea cererii pentru zboruri în destinații care mai de care mai diverse, a crescut și numărul problemelor apărute înainte de decolare. Cele mai des întâlnite neplăceri pentru pasageri sunt legate de întârzierea și anularea zborului. Din fericire, aveți dreptul de despăgubiri și compensații atunci când călătoria v-a fost dată peste cap din vina companiilor de zbor. De exemplu, puteți face reclamații Wizz Air dacă un zbor operat de această companie a fost anulat și nu ați fost anunțat cu 14 zile înainte de evenimentul neplăcut.

 

Drepturile pasagerilor în cazul zborurilor cu probleme

 

Toți pasagerii care au achiziționat bilet pentru un zbor care are legătură cu Uniunea Europeană au drepturile protejate de Regulamentul Comisiei Europene nr. 261/2004. Aceste reguli prevăd situațiile în care puteți primi despăgubiri și compensații pentru neplăcerile create și se aplică în următoarele situații:

  1. Întârziere sau anulare zbor în spațiul UE (operat de o companie din UE sau din exterior);
  2. Întârziere sau anulare zbor cu destinație într-o țară din exteriorul UE, operat de o companie UE;
  3. Întârziere sau anulare a unui zbor cu origine într-o țară UE, cu destinație într-o țară din afara SEE (Spațiului Comunitar European), indiferent de originea companiei aeriene care îl operează;

În ce situații poți primi despăgubiri și compensații Wizz Air

 

Pasagerii pot primi despăgubiri de la compania aeriană atunci când s-au aflat în una din următoarele situații la îmbarcare:

  1. Zbor anulat, fără anunțarea anulării cu minim 14 zile înainte de ora plecării;
  2. Zbor întârziat, atunci când ora plecării este decalată cu mai mult de 3 ore;
  3. Refuzul îmbarcării pasagerului, atunci când avionul este supra-rezervat din vina companiei de zbor;
  4. Zbor de conexiune pierdut din cauza unui zbor anulat sau întârziat;

 

Mai mult, Regulamentul CE 261/2004 acoperă drepturile pasagerilor de a primi despăgubiri și compensații pentru toate evenimentele neplăcute din ultimii 3 ani. Astfel, puteți verifica dacă ați fost într-o situație din acest registru în ultimele 36 de luni pentru a depune reclamație.

Câți bani puteți primi în cazul anulării sau întârzierii zborului?

 

În funcție de distanța pe care urma să o parcurgă și timpul scurs de la ora inițială a decolării, puteți primi sume de bani cuprinse între 250-600 de euro, după cum urmează:

 

  1. Distanța zborului mai scurtă de 1500km
  • Întârziere mai mică de 2 ore de la ora stabilită inițial pentru decolare – 125 de euro;
  • Întârziere mai mare de 2 ore de la ora stabilită inițial pentru decolare – 250 de euro;

 

  1. Distanța zborului între 1500-3500km
  • Întârziere mai mică de 3 ore de la ora stabilită inițial pentru decolare – 300 de euro;
  • Întârziere mai mare de 3 ore de la ora stabilită inițial pentru decolare – 400 de euro;

 

  1. Distanța zborului mai mare de 3500km, pe teritoriul UE
  • Întârziere mai mică de 4 ore de la ora stabilită inițial pentru decolare – 200 de euro;
  • Întârziere mai mare de 4 ore de la ora stabilită inițial pentru decolare – 400 de euro;

 

  1. Distanța zborului mai mare de 3500km, în afara teritoriului UE
  • Întârziere mai mică de 4 ore de la ora stabilită inițial pentru decolare – 300 de euro;
  • Întârziere mai mare de 4 ore de la ora stabilită inițial pentru decolare – 600 de euro;

 

Cum putem face reclamație pentru neplăcerile suferite din vina companiei aeriene?

 

Există posibilitatea de a vă adresa companiei aeriene pentru a primi despăgubiri și compensații atunci când ați trecut printr-o situație neplăcută la momentul decolării avionului. Orice companie de zbor are un formular dedicat care poate fi completat pe site-ul oficial. În cazul în care nu aveți timp, disponibilitate, răbdare sau cunoștințe pentru a parcurge acest proces pe cont propriu, vă puteți adresa unei firme specializate în recuperarea despăgubirilor și compensațiilor de la companiile de zbor în numele pasagerilor, cum ar fi AirAdvisor.

 

O companie specializată în astfel de spețe vă poate ajuta să obțineți respectarea drepturilor de pasager în cazul anulării sau întârzierii unui zbor. Juriștii firmelor dedicate sunt specializați în astfel de spețe și cunosc deja întregul proces de depunere și gestionare a dosarului de pasager păgubit. Chiar dacă nu există o garanție a obținerii unui răspuns pozitiv în cazul tuturor dosarelor gestionate, onorariul echipei care se va ocupa de speța dumneavoastră este de doar 30% din suma obținută la finalul procesului. Astfel, tot ce aveți de făcut pentru a vă încredința dosarul unei echipe profesioniste este să completați cererea de pe site și să așteptați să fiți contactat de reprezentantul firmei.

 

Cunoașterea drepturilor de pasager aerian poate fi detaliul care face diferența între pagubă și obținerea unor compensații direct proporționale cu disconfortul creat. O echipă profesionistă de juriști specializați în obținerea despăgubirilor și compensațiilor de la companiile aeriene vă va ajuta să scăpați de stres, birocrație și griji. Mai mult, de acum încolo puteți călători mai relaxat indiferent de evenimentele neplăcute care pot apărea în legătură cu zborul dumneavoastră.

Deja ai votat!
Botoșani
cer fragmentat
17.7 ° C
17.7 °
17.6 °
55 %
2.4kmh
61 %
mie
18 °
joi
19 °
vin
9 °
sâm
18 °
Dum
21 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

E bine să conduci verde cu mașina electrică, dar nu strică să fii și prevăzător.

EDITORIAL

Nu am idee câtă lume cunoaște pilda cu broscuța surdă și, de aceea, pentru a fi sigur că voi fi înțeles așa cum trebuie...

EPIGRAMA ZILEI

Foaie verde și-o sipică, Badea are ... leafa mică Dar spune la orișicare Că eu am ... poșeta mare! -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...