Nu ar fi o gaură-n cer faptul că partidele politice din România primesc finanțare de la bugetul de stat, adică din buzunarele noastre. Pentru binele și robustețea democrației în cadrul căreia vrem să trăim, faptul că trebuie să scoatem din pungă niște gologani (și) pentru partide mi se pare absolut firesc. Nefiresc mi se pare modul în care au înțeles partidele să se folosească de acești bani, dar și nivelul alocărilor bugetare care, de la niște valori rezonabile stabilite prin Legea 334 din 2006 au crescut precum Făt Frumos din poveste în urma modificărilor legislative din perioada 2018 – 2019. Și ca să vă conving că nu vorbesc din basme, vă voi prezenta în continuare sumele primite drept subvenție de către partide anul trecut, adică în 2024. Astfel, suma totală care a fost alocată către mediul politic a fost de 386 milioane lei din care: PSD – 152,9 milioane, PNL – 122 milioane, USR – 65 milioane, AUR – 35, 7 milioane, PMP – 7 milioane, ProRomânia – 2,9 milioane, Forța Dreptei – 0,81 milioane lei. În plus, UDMR a primit 58,48 milioane lei, finanțare acordată direct de la Guvern prin Departamentul pentru Relații Interetnice, conform unui mecanism separat față de subvențiile AEP. Aproape 60 la sută din acești bani, unde credeți că au mers? Pentru presă și propagandă! Astfel, au fost efectiv cumpărate ca la tarabă posturi de televiziune sau publicații online prin intermediul cărora nu s-a făcut altceva decât că s-a mințit poporul. Cum s-ar spune, noi cetățenii am plătit ca să fim mințiți. În afară de cosmetizarea cu multe creme și farduri a fețelor lor hidoase și zbârcite, onor partidele aflate la guvernare ne-au ascuns ce era rău și ne-a umflat în față ce le convenea, cotcodăcind mai ceva decât găina moșului făcătoare de mărgea din „Punguța cu doi bani”. Printre lucrurile rele ascunse cu mare sârg de către PSD și PNL în special, cea mai gogonată și mai abitir astupată „realizare” se referă la uriașa datorie publică, indicator despre care arareori s-a vorbit în spațiul public, de preferat fiind aceleași vechi și rutinate formule: „Creștem salariile și pensiile”. Bun, le creșteți, este foarte bine, dar de unde? Că performanțe economice nu prea am consemnat. Răspunsul este fără echivoc, oameni buni: am trăit și trăim din datorii, din împrumuturi! Și ca să vedeți o dinamică a acestui adevărat flagel, vă voi prezenta doar trei cifre adică nivelul datoriei publice în anii 2015, 2020 și 2025. Bineînțeles că ne crucim atunci când le citim: 315,8 miliarde lei în 2015 (37,8 % din PIB), 498 miliarde lei în 2020 (46,6 % din PIB) 1.000 miliarde lei în mai 2025 (56,3 % din PIB). Revenind la felia abordată astăzi, adică mințirea poporului chiar pe banii lui, este limpede că multă lume se află într-o situație extrem de confuză. Să nu-i mai beștelim așadar pe suveraniști că s-au aruncat în brațele unor impostori și nici pe cei care, susținători ai lui Nicușor, trăiesc cu convingerea că l-au apucat pe Dumnezeu de un picior. La așa datorii, nici dacă Însăși Divinitatea ar ocupa fotoliul de la Cotroceni, fără o minune n-ar putea face nimic. Oricum, dintre Nicușor Dan și George Simion, românii au ales responsabil, întrucât „auristul” nu prea a dat semne că le are cu bugetele, iar idolul său opărit, în afară de „poporul face și poporul drege”, altceva nu mai știe. Dar să revin la președintele ales. Faptul că multă lume nu-l suportă și nu-l agreează nu se datorează numai fizionomiei și constituției lui atipice, ci și uriașei propagande anti Nicușor dusă aproape la perfecțiune de către sculele partidelor, adică niscaiva televiziuni și publicații. Gândiți-vă că omul acesta, în calitate de primar al Capitalei, nu a avut niciodată un consiliu general cât de cât agreabil. Apoi, majoritatea televiziunilor și a publicațiilor plătite de la pușculițele de partid au încercat (și chiar au reușit de multe ori!) să-i minimalizeze activitatea într-atât de mult încât până și cetățenii din capătul țării știau ei că Nicușor Dan nu face nimic pentru Capitală. Poreclele lui, tot din mass media provin, „Muc”, „Mucușor” sau „Primarul zero” nefiind altceva decât produsele comandate de către mișcările politice inamice, adică PSD și PNL. Dacă îi veți întreba pe adversarii din popor ai lui Nicușor Dan ce îi reproșează, veți primi două tipuri de răspunsuri etalon: ori „acela are față de primar?” ori „nu a făcut nimic pentru București”. Orice solicitare de justificare a acestor afirmații îi va pune în dificultate pe contestatari întrucât majoritatea dintre ei nu cunoaște absolut nimic din ce s-a făcut în București. Și vă rog frumos să mă credeți, s-au făcut destule! De la echilibrarea bugetului, la investiții masive și terminând cu sute de kilometri de conducte schimbate, toate acestea au fost trecute sub o tăcere mormântală de către presa aservită. Faptul că bucureștenii l-au ales în două rânduri, spune, cred eu, destule. Așadar, dezinformarea, manipularea și diversiunea au constituit și constituie arma plătită din buzunarul nostru care să ne ucidă adevărul. Iar criminalii sunt doi: partidele și presa aservită! Iată de ce sunt mândru că scriu la un ziar neafiliat măgăriilor de partid, oricare ar fi el…
Fardul de partid și denaturarea crasă a realităților – Dumitru MONACU, scriitor
De MonitorulBT
0

Deja ai votat!
Articolul precedent
Articolul următor
AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!
„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.
REDIRECȚIONEAZĂ 20% DIN IMPOZITUL PE PROFIT AL COMPANIEI TALE
Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat. Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro *Baza legală poate fi consultată AICI.
ARTICOLE SIMILARE
Editorial
Nu ne mai terfeliți Tricolorul! – Dumitru MONACU, scriitor
De o bună bucată de vreme, mai precis din momentul în care rețelele de socializare ne-au pus talpa pe gât, constatăm că patriotismul, românismul...
Editorial
Administrație de carton – Sebastian GHEORGHIU, redactor
Ceea ce s-a întâmplat recent pe strada Bucovina nu este un simplu accident sau o „situație neplăcută”, așa cum o numesc, cu o seninătate...
Editorial
Cum am ajuns să ne urâm pentru voturi și să ignorăm legea – Ciprian MITOCEANU, scriitor
Ultima perioadă poate fi caracterizată drept tulbure. Am fost supuși unor campanii de dezinformare atroce, bombardați cu știri false și învrăjbiți unii contra altora....
Editorial
Un bun exemplu – Virgil COSMA, jurnalist
Prăpastia ideologică din societatea românească nu este nouă. De mulți ani, cele două curente majore se confruntă în spațiul public, doar că acum s-a...
Editorial
Opoziție constructivă și alte glume sinistre – Ciprian MITOCEANU, scriitor
Fără doar și poate, ultimele runde de alegeri – și nu e vorba doar de cele pentru președinția țării – au zdruncinat destul de...
Editorial
Oportunitatea liberală – Dumitru MONACU, scriitor
După cum probabil știți și dumneavoastră, românii reacționează diferit atunci când sunt împresurați de nemulțumiri și dezamăgiri din partea partidelor. Astfel, unii dintre ei...
Editorial
O democrație șubredă pe umerii unui om modest – Ciprian MITOCEANU, scriitor
Au trecut trei decenii și jumătate de când românilor li s-a oferit posibilitatea de a alege liber. Partea proastă e că nu prea li...
Editorial
Stingeți lampa și eliminați rahatul – Dumitru MONACU, scriitor
În cele trei decenii și jumătate de democrație, cine a avut ochi să vadă și minte să înțeleagă a putut constata că, pentru parlamentarii...
Editorial
Absurdul ca opțiune electorală – Ciprian MITOCEANU, scriitor
În sfârșit, s-a pus punct celei mai încrâncenate și murdare campanii electorale de când democrația pretinde că hălăduiește pe coclaurile mioritice. Ce-i drept, și...
Editorial
Ce poate face președintele ales – Virgil COSMA, jurnalist
Cum acest text este redactat înainte ca rezultatul final al alegerilor să fie cunoscut, nu mă voi hazarda în pronosticuri. Cu atât mai mult...
Editorial
Unde nu-i cap, vai de popoare – Dumitru MONACU, scriitor
Dacă ar fi să denumesc cumva această săptămână premergătoare turului doi, n-aș sta o clipă pe gânduri și aș numi-o „săptămâna neagră”. Pentru că...
Editorial
Actorul, scena și Canalul – Ciprian MITOCEANU, scriitor
Mai sunt doar câteva zile până la alegeri, deci nu ar trebui să ne mire că s-au încins rețelele sociale. Pe de o parte...
Editorial
Teatrul de stat și actorii săi principali – Dumitru MONACU, scriitor
Referitor la direcțiile, tendințele, modalitățile și scopurile guvernării unei țări, din capul locului vreau să lămuresc un lucru extrem de simplu, dar complicat până...
Editorial
Educație asimptomatică în concert major – Ciprian MITOCEANU, scriitor
Sfârșitul primei săptămâni din luna mai a adus la Botoșani și altceva în afară de alegerile cu rezultatele știute și cu consecințe încă în...
Editorial
Ni s-a urât cu binele? – Virgil COSMA, jurnalist
În pragul turului al doilea al alegerilor prezidențiale, România se află din nou într-un moment de cumpănă. Nu între două nume pe un buletin...
Editorial
Nunți, botezuri, înmormântări – Dumitru Monacu, scriitor
Așa cum probabil mulți dintre dumneavoastră și-au dat seama, scrierea de azi nu are în comun cu producția cinematografică de comedie din 2022 nimic...
Botoșani
cer acoperit de nori
14.5
°
C
14.6
°
14.4
°
75 %
8kmh
89 %
vin
23
°
S
20
°
D
24
°
lun
24
°
mar
27
°
CARICATURA ZILEI
POZA ZILEI
Numai ce a apărut avaria, că s-a reparat, umplut groapa cu piatră, apoi s-a asfaltat. Și nu a durat decât trei luni.
EDITORIAL
De o bună bucată de vreme, mai precis din momentul în care rețelele de socializare ne-au pus talpa pe gât, constatăm că patriotismul, românismul...
EPIGRAMA ZILEI
Cum nu sunt călugăriță -
Medita o piuliță,
Diseară mă duc la club
Să mă-nvârt de un șurub!
-Dumitru MONACU
HAPPY CINEMA
POLITICĂ EDITORIALĂ
Politica editorială a Monitorului de Botoșani
Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...
ÎN ATENȚIA CITITORILOR
În atenţia cititorilor
Este foarte important pentru redacţia noastră să ofere cititorilor posibilitatea de a comunica cu noi rapid şi uşor. Astfel, pentru:
- a ne aduce la...
MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ
Codul de conduită al jurnalistului
În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise:
- Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...