sixteen − seven =

A password will be e-mailed to you.

Cu câteva zile înainte de 1 septembrie, debutul oficial al noului an de învăţământ, sute de cadre didactice încă nu ştiu la ce şcoală vor lucra. Printre acestea se află şi unele cadre care se prezintă în aproape în fiecare an la concursul naţional de titularizare, iau note mari, însă la comisia de mobilitate primesc invariabil acelaşi răspuns „lipsă post”. Altfel spus, nota mare la acest concurs nu le dă siguranţa obţinerii unui post cu valabilitate mare, ci doar a unei angajări pe perioadă determinată.

În această situaţie ingrată se află şi profesorul de educaţie tehnologică Doina Dumitriu. Din anul 1990 ea a participat în fiecare an la Concursul de titularizare în speranţa că va obţine statutul de titular. În acest an a obţinut cea mai mare notă, 9,58, situaţie care s-a întâmplat şi anul trecut, când a primit 9,63. Cu toate acestea, răspunsul primit la comisia de mobilitate este „lipsă post titularizabil”, ceea ce înseamnă că primeşte ore la câteva şcoli. „Sunt ore, pentru că ştim, ne interesăm, dar acele ore sunt date în completare profesorilor titulari de alte discipline şi nu se fac posturi întregi în disciplina noastră. Predau în învăţământ de 24 de ani, sunt pregătită şi îmi place ce fac. Trebuie să se gândească şi la noi cineva”, a declarat Doina Murariu. Ea a adăugat că în acest an la concurs au participat patru profesori de educaţie tehnologică, toţi au note peste 9, însă nu au reuşit să se titularizeze. „Cred că o să facem un memoriu la Ministerul Educaţiei să vedem ce vor să facă cu această disciplină. În fiecare an trăim cu acest stres. Nu avem stabilitate pe post, stăm de la un an la altul ca o frunză pe apă. Nu ştim de la an la an dacă vom avea post”, a mai afirmat Doina Murariu, adăugând că tocmai aceste probleme îi determină pe mulţi profesori să părăsească sistemul.

Conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean a motivat că astfel de probleme se înregistrează la disciplinele care au un număr redus de ore săptămânal, însă susţine că vacantarea posturilor este transparentă, mai ales că întreaga procedură este monitorizată de Ministerul Educaţiei.

La şedinţa publică din 19 august au primit posturi 104 profesori. Şapte s-au detaşat la cerere, alţi 104 primind un post ca suplinitori.

În învăţământul botoşănean mai sunt 897 de posturi vacante. Următoarea şedinţă publică de repartizare pe posturi va avea loc pe 24 august.

 

– Virginia CONSTANTINIU

vconstantiniu@monitorulbt.ro

 

 

Apreciază calitatea articolului

EVALUAȚI ARTICOLUL -
O stea2 stele3 stele4 stele5 stele
Încarc...