1 + thirteen =

A password will be e-mailed to you.

Comuna Roma este îngropată în gunoaie. De aproape trei săptămâni, firma Regan Trans SRL, contractată pentru salubrizare, refuză să mai ridice deşeurile din cauză că primăria a acumulat datorii de aproape 150 de mii lei către aceasta. „Am facturi restante de 80.000 de lei, din anii trecuţi, cât şi 63.000 de lei din 2015-2016. În urmă cu aproximativ o lună am acţionat din nou în instanţă. Dacă plăteau măcar o parte din datorie, lucrurile erau cu totul altfel”, a declarat Gică Tăbultoc, patronul firmei Regan Trans.

Mihai Asiminicesei, viceprimarul comunei Roma, a explicat că primăria nu plăteşte datoria pe care o are deoarece se află în litigiu cu societate de salubrizare. „Vrem să rezolvăm problema. Am vorbit cu alte două societăţi de salubrizare, sperăm ca situaţia să fie rezolvată în cel mai scurt timp”, a declarat oficialul.

Reprezentanţii Gărzii de Mediu susţin că nu au primit sesizări cu privire la situaţia din comuna Roma. „O să trimit un echipaj să vadă care-i situaţia. Am vorbit cu viceprimarul comunei, care a preciza că a vorbit cu alţi operatori”, a declarat Răzvan Rotaru, comisarul şef al Comisariatului Judeţean de Mediu.

Scandalul a izbucnit la începutul lui 2014, când reprezentanţii Primăriei au refuzat să mai plătească facturile şi au cerut în instanţă rezilierea contractului încheiat în mai 2011 de fostul primar Constantin Humelnicu, pe motiv că prevederile contractuale ar fi în defavoarea lor. În fapt, contractul stabilea ca operatorul Regan Trans să ridice gunoiul menajer de la oameni, urmând să încaseze lunar de la primărie câte 2,5 lei de persoană. În campania electorală din 2012, fostul primar Constantin Humelnicu le-a promis sătenilor că serviciul va fi plătit din bugetul primăriei, însă, în urma unui control al Curţii de conturi, sumele achitate au fost imputate, pe motiv că trebuiau plătite de oameni.

Primăria a atacat în instanţă contractul, solicitând rezilierea şi restituirea banilor, respectiv 153.587,98 de lei. Magistraţii au considerat că nu sunt motive pentru reziliere şi au obligat Primăria la plata a 134.557,49 de lei, reprezentând penalităţi pentru neplata facturilor emise în perioada septembrie 2011-decembrie 2013 şi preţul neachitat pentru serviciile prestate în perioada 1 ianuarie 2014-31 iulie 2014, la aceşti bani adăugându-se alţi 6.100 de lei reprezentând cheltuieli de judecată.

Apreciază calitatea articolului

EVALUAȚI ARTICOLUL -
O stea2 stele3 stele4 stele5 stele
Încarc...