two × one =

A password will be e-mailed to you.

Din cauza birocraţiei, drumul naţional Botoşani-Târgu Frumos nu va fi reabilitat în acest an. Asta, deşi au existat promisiuni în acest sens. Tot din acelaşi motiv, sectorul Manoleasa-Rădăuţi Prut va rămâne la stadiul la care este acum, respectiv drum de piatră.

Prima arteră menţionată este într-o stare jalnică de ani buni, punând mereu la încercare nervii şoferilor. Mai grav este că, din cauza gropilor din asfalt, sunt puse vieţi în pericol. Medicii de la ambulanţă spun că le este frică să ducă la Iaşi persoane cu atacuri cerebrale sau cu infarct, pentru că nu ştiu dacă vor rezista unui transport cu zdruncinături. În plus, în urmă cu o lună un botoşănean a murit, după ce sutura făcută unui vas de sânge a cedat pe drumul spre Iaşi, una dintre cauze fiind drumul cu denivelări.

În ultimii ani, însă, autorităţile s-au mulţumit doar să ridice din umeri. De fiecare dată au promis că situaţia se va rezolva atunci când vor exista bani.

Drumul naţional spre Iaşi a făcut subiectul tuturor campaniilor electorale desfăşurate după revoluţie şi nu de puţine ori s-a declarat că au fost alocaţi chiar şi banii necesari lucrărilor, ca ulterior să se revină şi să se menţioneze că lucrarea mai trebuie să mai aştepte. Rând pe rând miniştri ai transporturilor, ca Ludovic Orban, Radu Berceanu sau Anca Boagiu, au promis fonduri pentru drum, însă nu au fost alocate efectiv. Fostul prefect Cristian Roman, alături de parlamentarii botoşăneni, preşedintele Consiliului Judeţean şi trei primari au semnat chiar un memorandum în acest sens, însă actul nu a fost luat în seamă de autorităţile centrale.

Anul acesta, la aprobarea bugetului, atât liberalii, cât şi social-democraţii au propus amendamente pentru alocarea banilor necesari lucrărilor, însă ambele au fost retrase la cererea guvernului, care a găsit bani doar pentru vestul ţării.

În campania pentru alegerile locale, drumul a fost scos din nou la înaintare de politicieni, aceştia spunând că va fi reparat anul acesta. În fapt, însă, s-au dat fonduri pentru studiul de fezabilitate. Atribuit la o licitaţie organizată în primăvară, acesta abia a fost finalizat şi a fost trimis la Comisia Tehnico-Economică (CTE) din cadrul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri din Iaşi (DRDP). Existenţa documentaţiei nu garantează şi faptul că anul viitor vor fi alocate fondurile pentru execuţie. Documentaţii similare au existat şi anii trecuţi, însă au expirat înainte de sosirea fondurilor.

Drumul de la Manoleasa, blocat încă un an

 

Pentru tronsonul Manoleasa – Rădăuţi Prut, care a ajuns de la stadiul de singurul drum naţional de pământ din ţară la singurul drum naţional de piatră din ţară, studiul de fezabilitate a trecut de Comisia Tehnico-Economică (CTE) din cadrul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi (DRDP), dar a fost trimis şi în CTE de la nivelul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Astfel, în acest an nu există vreoo posibilitate ca drumul să fie asfaltat. Lucrările ar fi fost aproape de final dacă anul trecut şantierul nu ar fi fost închis de Inspectoratul de Stat în Construcţii (ISC), pe motiv că ar fi fost încadrate la întreţinere, nu la investiţie, cum ar fi fost normal. Pentru definitivarea lucrărilor ar mai fi nevoie de 10 milioane de lei, în condiţiile în care alte 10 au fost consumate deja pentru amenajarea şanţurilor şi a rigolelor, dar şi pietruirea drumului.

 

– Roxana RUSU

rrusu@monitorulbt.ro

Apreciază calitatea articolului

EVALUAȚI ARTICOLUL -
O stea2 stele3 stele4 stele5 stele
Încarc...