spot_img
joi, aprilie 25, 2024
AcasăLocal BTLitigiu cu banca rezolvat fără costuri

Litigiu cu banca rezolvat fără costuri

Un litigiu între o botoşăneancă şi o bancă a fost rezolvat online în doar 17 zile, după ce femeia a apelat la Centru de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). Astfel, pe 25 iulie a fost desemnat conciliatorul, iar pe 10 august s-a pronunţat hotărârea, în urma căreia rata femeii a scăzut cu aproape 100 de euro (de la 330 la 234 de euro), prin eliminarea comisionului de administrare din contractual de credit. Femeia a primit şi o despăgubire de 800 de euro de la bancă.

Soluţionarea acestui dosar a fost cea mai rapidă de până acum. Precedentul record, înregistrat la mijlocul lunii iulie, a fost de 21 de zile. Atunci, un bărbat din Bucureşti, nemulţumit de comisionul de administrare din contractul de credit, a intrat în procedura SAL, iar conciliatorul a propus o rezolvare echitabilă pentru ambele părţi: consumatorului i-a fost eliminat comisionul din contractul de credit şi a primit înapoi o parte din banii plătiţi pe acest comision, bani cu care şi-a achitat ulterior tot creditul în avans.

Din luna martie şi până la finalul lunii iunie, în 10 dosare s-au pronunţat deja hotărâri pe care consumatorii şi comercianţii le-au agreat, iar ele au şi fost puse în aplicare. Fiecare decizie a fost pronunţată, în medie, în aproximativ 30 de zile, faţă de termenul maximal de 90 de zile.

„În acest moment sunt aproximativ 200 de solicitări venite din partea consumatorilor, aflate în diverse stadii de analiză sau soluţionare. De reţinut este faptul că procedurile SAL sunt gratuite pentru consumatori”, se precizează într-un comunicat al CSALB.

Centrul de Soluţionare Alternativă poate fi contactat online

 

Centrul de Soluţionarea Alternativă a Litigiilor din Domeniul Bancar (CSALB) este o entitate juridică autonomă, neguvernamentală, apolitică, fără scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridică, înfiinţată prin ordonanţa privind soluţionarea alternativă a litigiilor dintre consumatori şi comercianţi. Aceasta transpune la nivel naţional Directiva 2013/11/UE privind soluţionarea alternativă a litigiilor în materie de consum.

Cei care doresc să apeleze la CASLB pot descărca un formular de cerere de la adresa http://csalb.ro/index.php/cereri. După ce-l completează, trebuie să-l trimită la adresa office@csalb.ro.

Cele mai frecvente solicitări venite din partea consumatorilor vizează comisionul de risc sau administrare, mărirea abuzivă a ratelor lunare, aplicarea unor dobânzi penalizatoare sau îngheţarea cursului valutar la data încheierii contractului de credit (în CHF).

 

Deja ai votat!
Botoșani
cer acoperit de nori
11.7 ° C
11.7 °
11.5 °
85 %
1.3kmh
100 %
joi
11 °
vin
15 °
sâm
18 °
Dum
19 °
lun
19 °

CARICATURA ZILEI

Joi

POZA ZILEI

  Visul american poate fi trăit oriunde. Chiar dacă e mai mic şi mai gârbovit.

EDITORIAL

Schimbările „spectaculoase” în cadrul strategiilor electorale ale partidelor apărute pe ultima sută de metri sunt semne că, pe undeva, societatea dă semne de revenire...

EPIGRAMA ZILEI

Nu bârfesc, nu-s cârcotaș Dar vă spun, cunosc un domn De aicea din oraș Care-i treaz numai ... în somn ! Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...