Mii de botoşăneni au acumulat datorii la societatea Modern Calor. Din cauza acestora, mulţi au fost daţi în judecată. Majoritatea datornicilor invocă faptul că au acumulat restanţe din cauză că nu au venituri sau acestea sunt foarte mici, dar reprezentanţii societăţii susţin că botoşănenii ar trebui să-şi plătească lunar facturile primite de la Modern Calor, aşa cum procedează şi cu ceilalţi furnizori de utilităţi şi servicii.
Datele centralizate arată că operatorul de termoficare are de recuperat 6,760 milioane lei de la clienţii casnici, dintre care 5,271 milioane lei facturi mai vechi de 60 de zile, la care se adaugă penalităţi de 1,489 milioane lei.
Conducerea societăţii spera ca pe timpul verii, când facturile sunt mici, botoşănenii să-şi plătească mare parte din restanţe, dar datornicii nu s-au grăbit să facă acest lucru. O demonstrează datele centralizate la 30 iunie 2016, când unitatea din subordinea Consiliului Municipal avea de încasat de la populaţie 7,180 milioane lei (facturi mai vechi de 60 de zile), dintre care 5,589 milioane lei sold energie termică şi 1,590 milioane lei penalităţi.
Potrivit conducerii Modern Calor, pentru recuperarea creanţelor se folosesc toate căile legale, respectiv invitaţia la conciliere, reeşalonarea plăţilor, trimiterea de somaţii, acţionarea în judecată şi executarea silită.
Florin Sandu, directorul general al Modern Calor, a precizat că procedura juridică, de la depunerea dosarelor la instanţă, până la executarea propriu-zisă, durează cel puţin un an. În cazul datornicilor cărora li se pune poprire pe venituri, recuperarea debitelor poate dura unu-doi ani.