spot_img
vineri, aprilie 26, 2024
AcasăLocal BTJudecătorii sufocate de lupta cu datornicii

Judecătorii sufocate de lupta cu datornicii

Magistraţii botoşăneni au în lucru şi câte 400 de încuviinţări de executări silite într-o singură zi.

 

– Sebastian GHEORGHIU

sgheorghiu@monitorulbt.ro

 

Judecătoria Botoşani a ajuns să fie asaltată din nou cu dosare. Procesele curg cu miile, iar judecătorii şi grefierii abia reuşesc să ţină pasul cu noianul de cereri venite de la începutul anului. Cele mai multe dosare vizează încuviinţări de executări silite, fie din partea băncilor, fie ca urmare a acţiunilor deschise de lichidatorii care au preluat fostele societăţi de distribuţie a apei sau a agentului termic. Situaţia, fără precedent până acum, ascunde în spate eşecul multor familii care, împovărate de creditele obţinute în trecut, au ajuns să nu mai poată achita nici facturile pentru utilităţi. „Într-o singură zi au venit 400 de dosare numai pentru încuviinţări de executări silite. Cum înregistrarea unui dosar presupune cel puţin trei minute, numai pentru introducerea datelor în sistemul ECRIS s-a lucrat 20 de ore”, a spus judecătorul Constantin Ciprian Miron, purtător de cuvânt în cadrul Judecătoriei Botoşani. Dar, din cauza numărului mare de dosare, s-a ajuns ca la fiecare solicitare judecătorii să anexeze la cererea propriu-zisă şi o situaţie cu celelalte procese de acelaşi tip în care au fost acţionaţi în instanţă rău-platnicii.

 

Furnizorii fac coaliţie împotriva restanţierilor

 

Ba mai mult, pentru că fiecare proces pentru recuperarea datoriilor de la populaţie costă, firmele trebuind să plătească o serie de taxe de timbru, operatorii de servicii publice iau în calcul din ce în ce mai serios varianta unificării cererilor de chemare în judecată. Astfel, cei care au datorii şi la operatorul de apă şi la furnizorul de agent termic, ar putea fi acţionaţi în judecată într-un singur proces. De exemplu, numai anul acesta Nova Apaserv a deschis 1.200 de dosare pentru recuperarea unor datorii care cumulau 1,663 milioane de lei. „Am reuşit să recuperăm 186.140 de lei, soldul fiind de 1,48 milioane de lei, dar pe lângă aceste sume avem de recuperat şi penalităţi de 304.000 lei, din care s-a încasat în urma proceselor 26.000 de lei, dar şi cheltuieli de judecată de 161.000 de lei, din care s-a recuperat 5.000 de lei”, a spus Cristian Romanovschi, directorul Serviciului comercial din cadrul Nova Apaserv.

 

Procese pornite de la datorii de cel puţin 500 de lei

 

Lichidatorul Lulu Dascălu, cel care se ocupă de recuperarea datoriilor de la populaţie pentru foştii operatori de servicii publice din municipiu, spune că are în lucru aproape 8.000 de dosare. „De exemplu, la Apa Grup sunt pe rol 2.000 de dosare şi alte 3.000 de dosare la executare silită, iar la Termica 140 de dosare pe rol şi alte 2.759 ajunse la executare silită”, a spus Lulu Dascălu.

De partea cealaltă, judecătorii spun că, în ciuda numărului mare de dosare, într-un singur caz s-a greşit în calculul datoriilor, situaţia fiind remediată imediat. În schimb, de regulă dosarele sunt deschise pentru datorii de minim 500 de lei, în caz contrar procedurile judecătoreşti şi de executare fiind mai costisitoare decât debitele.

Deja ai votat!
Botoșani
cer acoperit de nori
9.9 ° C
10 °
8.2 °
97 %
1.3kmh
100 %
vin
15 °
sâm
18 °
Dum
20 °
lun
20 °
mar
15 °

CARICATURA ZILEI

Joi

POZA ZILEI

  Visul american poate fi trăit oriunde. Chiar dacă e mai mic şi mai gârbovit.

EDITORIAL

Schimbările „spectaculoase” în cadrul strategiilor electorale ale partidelor apărute pe ultima sută de metri sunt semne că, pe undeva, societatea dă semne de revenire...

EPIGRAMA ZILEI

Nu bârfesc, nu-s cârcotaș Dar vă spun, cunosc un domn De aicea din oraș Care-i treaz numai ... în somn ! Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...