Străzile oraşului rămân în haos

0

Regulamentul vizând administrarea parcărilor cu plată, ridicarea maşinilor parcate neregulamentar şi a celor abandonate de domeniul public bate pasul pe loc.

Pe 12 iunie, viceprimarul Cosmin Andrei anunţa că în două-trei zile acest regulament urma să fie lansat în dezbatere publică. Documentul fusese finalizat împreună cu funcţionarii Direcţiei Edilitare şi urma ca secretarul municipiului, Oana Georgescu, să dea undă verde pentru lansarea în dezbatere publică pentru 30 de zile. De atunci a trecut mai bine de o lună şi regulamentul este tot la compartimentul juridic în analiză. Reprezentanţii acestui compartiment au motivat ieri că mai este mult până la forma finală, deoarece trebuie analizat fiecare aspect în parte, pentru ca primăria să nu se trezească cu procesele de care a avut parte atunci când avea contract cu Hi Speed Recovery (HSR).

De gestionarea parcărilor ar urma să se ocupe societatea Eltrans, iar măsura de ridicare a maşinilor va fi aplicată doar în cazuri excepţionale. „Acesta este şi motivul pentru care am dorit ca această activitate să fie preluată de o societate subordonată Consilului Local, pentru a nu mai fi posibile abuzurile care s-au făcut în trecut”, a explicat Cosmin Andrei, potrivit căruia primăria nu îşi propune să obţină venituri însemnate din parcările cu plată şi ridicarea maşinilor, scopul principal fiind eliminarea haosului de pe străzi.

Problemele sunt generate de şoferii care nu respectă regulile de circulaţie, dar şi de creşterea numărului maşinilor.

De aproximativ trei ani, nimeni nu se mai ocupă cu administrarea parcărilor cu plată, în timp ce ridicarea maşinilor a fost suspendată în decembrie 2010, dat fiind numărul tot mai mare al celor care se plângeau de activitatea HSR.

Contractul cu HSR a expirat la 31 decembrie 2014, iar în martie 2015, municipalitatea a achiziţionat 11 parcometre, o maşină de ridicat, indicatoare şi semne de blocat cu 48.150 de euro. Conducerea primăriei a invocat atunci că bunurile trebuiau cumpărate deoarece aşa era trecut în contractul încheiat în 2009 şi că, în caz contrar, municipalitatea ar fi trebuit să plătească despăgubiri de sute de mii de euro.

 

– Virginia CONSTANTINIU

 

+0 -0
se încarcă...