Sute de botoşăneni apelează la aplicaţia City Report pentru a sesiza problemele din municipiu. Aplicaţia este utilizată din decembrie 2015 şi se adresează persoanelor care au smartphone şi au descărcat şi instalat această aplicaţie.
„Până la această dată, s-au înregistrat 909 petiţii, dintre care 663 au fost soluţionate, 233 sunt înregistrate, iar 13 petiţii au un conţinut care nu fac posibilă încadrarea într-o categorie”, a declarat viceprimarul Cosmin Andrei.
Cele mai multe probleme sunt de ordin edilitar, cum ar fi iluminat public, existenţa unor gropi, câini comunitari, toaletare de copaci, montare bănci şi gărduţ, terenuri de joacă, asfaltare străzi, salubrizare. Urmează problemele de ordine publică, mulţi botoşăneni fiind nemulţumiţi de circulaţia îngreunată din cauza parcării şi staţionării neregulamentare a maşinilor, tulburarea ordinii şi liniştii publice în Centrul Vechi, Parcul Tineretului, precum şi unele zone unde funcţionează baruri. Cei care au depus sesizări mai sunt nemulţumiţi de zgomotul produs de tramvaie.
Există însă şi petiţii a căror rezolvare nu depinde de municipalitate, cum ar fi cele care vizează probleme de apă-canal, sau reabilitarea unor drumuri judeţene. Aceste sesizări au fost direcţionate către instituţiile responsabile cu domeniile respective.
„Avem 73% dintre petiţii rezolvate şi pot spune că am realizat o comunicare eficientă cu cetăţenii. De asemenea, în afara City Report, mai avem tel verde, e-mailul oficial al primăriei şi varianta clasică de a trimite petiţii pe suport de hârtie”, a explicat viceprimarul.
În funcţie de natura problemei sesizate, timpul de rezolvare variază de la câteva zile până la una-două săptămâni.
– Virginia CONSTANTINIU