Şefii de la drumuri spun că şoselele Manoleasa – Rădăuţi-Prut şi Botoşani-Târgu Frumos parcurg ultimele etape pentru modernizare.
– Irina SIMINICEANU
Noi etape ale epopeii drumurilor naţionale care fac judeţul de râs sunt parcurse în aceste zile. „Drumul ruşinii”, Manoleasa – Rădăuţi-Prut, care în 2014 era încă de pământ, are şanse mari să fie asfaltat până la sfârşitul acestui an. Cel puţin aşa anunţă Ovidiu Mugurel Laicu, directorul Direcţie Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi.
Oficialul a declarat că în această perioadă se finalizează licitaţia pentru asfaltarea arterei din Estul judeţului, un singur ofertant fiind înscris în competiţie. „Astăzi s-a analizat oferta tehnică şi probabil mâine cea financiară. Dacă nu vor apărea neclarităţi sau neconcordanţe, săptămâna viitoare se va semna contractul. Aş vrea ca marţi să semnez ordinul de începere a lucrărilor, astfel încât constructorul să prindă cât mai multă vreme frumoasă pentru a putea asfalta o lungime cât mai mare”, a declarat Laicu.
Valoarea totală a lucrărilor este de aproximativ 10 milioane de lei, bani ce urmează să acopere două etape de asfaltare: un prim strat de binder – beton asfaltic ce va face legătura între piatra de acum şi stratul de la suprafaţă – şi un covor asfaltic de suprafaţă – stratul de uzură. Directorul şi-a exprimat speranţa ca în maxim trei săptămâni să fie aşternut binderul pe întreaga lungime a drumului, astfel încât să se strice cât mai puţin din actualul nivel de piatră, urmând ca diferenţa de lucrare să se continue în primăvară.
Veştile bune ar continua şi cu drumul naţional Botoşani-Târgu Frumos, al cărui studiu de fezabilitate a trecut de comisia interministerială, aşteptând, aşadar, emiterea unei hotărâri de guvern pentru aprobare.
Modernizarea drumului care leagă Botoşanii de Sudul ţării s-ar putea scoate la licitaţie la începutul anului viitor, pentru ca după şase luni de proiectare, lucrările efective să demareze în vara lui 2018.
„Monitorul de Botoşani” a relatat în repetate rânduri că starea drumului Botoşani-Târgu Frumos este cu fiecare an mai proastă, iar specialiştii au preferat să asfalteze drumuri interne, în dezavantajul principalelor artere de transport. Motivele au fost de fiecare dată aşteptarea noii mari lucrări de modernizare, aşteptare ce durează de mai bine de 30 de ani.