Din această noapte, România trece la ora de iarnă, ora 4 devenind ora 3. Astfel, ziua de mâine va fi cea mai lungă din an, având 25 de ore. Sistemul este folosit în alte aproape 60 de ţări din emisfera nordică, scopul fiind valorificarea cât mai eficientă a luminii naturale. Astfel, în ultima dumnică din luna martie, când ziua începe să crească din nou, se va trece din nou la ora de vară, când ceasurile vor fi date cu o oră înainte.
Medicii spun că în primele zile după trecerea la ora de iarnă ritmul biologic va fi uşor afectat, iar persoanele mai sensibile ar putea acuza o stare de oboseală ca urmare a schimbării orarului zilnic, mai ales odată cu lăsarea serii. În schimb, se va întuneca mai devreme, iar zilele următoare vor reprezenta o perioadă de risc atât pentru şoferi cât şi pentru pietoni, vizibilitatea fiind redusă.
Ca în fiecare an, trecerea la ora de iarnă nu modifică mersul trenurilor în noaptea de sâmbătă spre duminică, circulaţia urmând a se efectua conform orarelor prevăzute.
Potrivit CFR Călători, trenurile aflate în circulaţie după ora 4 vor opri în staţiile din parcurs stabilite, unde vor staţiona până la ora de plecare din orarul în vigoare după noua oră de iarnă, iar trenurile care mai au de parcurs o distanţă scurtă până la staţia finală îşi vor continua mersul până la destinaţie.