Demersuri vizând trecerea salariilor din instituţiile de cultură la ministerul condus de George Ivaşcu

0

Într-un an financiar greu pentru autorităţile publice locale, revine în actualitate demersul vizând preluarea de către Ministerul Culturii a plăţii salariilor angajaţilor din instituţiile de cultură. Anul trecut, Asociaţia Municipiilor din România (AMR) a solicitat acest lucru. Demersul a fost reluat în acest an, când, tot la o şedinţă a AMR, primarul Cătălin Flutur şi alţi edili din ţară au discutat cu George Ivaşcu, actualul ministru al Culturii.

„Niciun oraş din ţară nu este în situaţia noastră să dea 11 milioane de lei subvenţii pe actul artistic. Am avut o discuţie foarte importantă cu domnul ministru Ivaşcu şi am dezbătut problema vreo două zile. Instituţiile mari sunt plătite din bugetul Ministerului Culturii şi aici vorbim de teatre naţionale, filarmonici din oraşele mari. Este logic să ne întrebăm de ce nu păstrăm un principiu al simetriei, dacă toţi profesorii din România sunt plătiţi de Ministerul Educaţiei, dacă toţi medicii din România sunt plătiţi de Ministerul Sănătăţii, de ce Ministerul Culturii nu ar putea plăti salariile angajaţilor instituţiilor de cultură?”, a declarat Cătălin Flutur.

Potrivit edilului, George Ivaşcu a înţeles solicitarea primarilor şi a fost de acord cu aceasta. Bugetul Ministerului Culturii este de 0,36% din PIB şi, prin preluarea salarizării tuturor angajaţilor din acest domeniu, ar însemna să mai primească 0,03% din PIB. Condiţia pusă de ministru a fost aceea ca primăriile să administreze clădirile unde funcţionează instituţiile de cultură. „A fost foarte simplu să spună anul trecut, majorăm salariile actorilor cu 50%, dar nu ne-a întrebat şi pe noi dacă avem bani să majorăm cu 50% şi pe urmă cu 25%”, a mai explicat Cătălin Flutur.

Pentru ca ministerul să preia obligaţia asigurării fondurilor pentru plata salariilor este necesară o hotărâre de guvern. Primarul a arătat că salariile angajaţilor celor trei instituţii de cultură finanţate de la bugetul local totalizează opt milioane de lei, alte trei milioane reprezentând utilităţile şi chiriile. „Toţi aceşti bani s-ar vedea, spre exemplu, în străzile nemodernizate. Bugetul alocat pe întreţinere şi reparaţii străzi este de 3,5 milioane de lei. Dacă am mai avea încă 8 milioane de lei, am putea să facem mai multe lucruri, am putea moderniza mai multe străzi şi în câţiva ani am avea toate străzile asfaltate”, a concluzionat Cătălin Flutur.

+0 -0
se încarcă...