Aflate într-o avansată stare de degradare, accentuată şi de fenomenul de îngheţ-dezgheţ din această perioadă a anului, drumurile judeţene au rămas fără întreţinere. Şi asta pentru că firma Big Conf, controlată de Liviu Conţac şi care a câştigat lucrările de întreţinere şi îmbrăcăminţi asfaltice, a reziliat contractul încheiat cu Direcţia Judeţeană de Drumuri şi Poduri (DJDP) Botoşani, denunţând termenii în care a fost încheiat din cauza creşterii considerabile a preţului la bitum şi a salariului minim pe economie.
Conducerea Consiliul Judeţean (CJ) susţine că a încercat să menţină contractul, dar nu a găsit o cale legală să satisfacă solicitările reprezentanţilor firmei Big Conf. „Până în ultima oră am sperat să nu reziliem contractul, dar nu am găsit nicio soluţie legală. Vinovaţi sunt şi ei că au venit cu preţuri mai mici. Acum suntem nevoiţi să scoatem din nou aceste lucrări la licitaţie. Va fi un nou contract multianual, pe patru ani”, a declarat vicepreşedintele CJ, Dorin Birta.
Reluarea licitaţiei pentru întreţinerea drumurilor judeţene ar aduce întârzieri importante în intervenţiile pentru remedierea acestora chiar şi în condiţiile unei licitaţii care să meargă şnur, fără contestaţii şi la limita de jos a termenelor prevăzute de legea achiziţiilor publice. Există astfel posibilitatea ca remedierea drumurilor judeţene şi debutul lucrărilor la drumul Flămânzi – Prăjeni – limită cu judeţul Iaşi să nu înceapă mai devreme de jumătatea primăverii. Şi asta în cel mai optimist scenariu. „Drumul acesta (n.r. – Flămânzi – Prăjeni – limită cu judeţul Iaşi) se va face prin reparaţii, nu prin licitaţie… Se va declanşa o nouă licitaţie (n.r. – pentru întreţinerea drumurilor judeţene). Presupun că, nu o să dureze mult, pentru că prin noua lege o să parcurgem etapele mult mai rapid, nu ca la fondurile europene. Se vor parcurge etapele foarte repede legat de această licitaţie”, a declarat vicepreşedintele CJ, care nu a exclus ca firma Big Conf să participe şi la următoarea licitaţie, dar cu alte preţuri. „Luni vom avea o situaţie de la domnul Gheorghian (n.r. – directorul DJDP Botoşani, Cătălin Gheorghian) şi vom vedea cum vom acţiona mai departe”, a mai declarat Dorin Birta.
Acesta susţine că dacă situaţia privind contractul de întreţinere nu se va rezolva până la sfârşitul lui martie-aprilie, „o să avem firmă desemnată la sfârşitul lui mai”. „Acolo mai sunt lucrări de fundaţie, mai sunt lucrări de altă natură până la covorul asfaltic. Nu putem turna covor asfaltic pe suprafeţele existente acolo. Trebuie intervenit la fundaţia drumului. Apoi avem alunecările de teren de la pod (n.r. – podul din Prăjeni). Sunt lucruri separate pe care, sperăm noi, să le rezolvăm cât mai repede”, a mai declarat vicepreşedintele CJ.
Judeţul Botoşani are aproximativ 652 de kilometri de drumuri judeţene, din care aproximativ trei sferturi sunt asfaltaţi. Multe sectoare de drum se află însă într-o stare deplorabilă.