16 − 6 =

A password will be e-mailed to you.

Lovitură dură primită de două firme botoşănene din domeniul infrastructurii. Este vorba de Big Conf, societate controlată de Liviu Conţac, şi Conrec.

Printr-un comunicat de presă remis de către Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Iaşi, intitulat „DRDP Iaşi ia măsuri drastice în privinţa constructorilor neserioşi” se anunţă rezilierea acordului-cadru încheiat pe 18 decembrie anul trecut cu asocierea Big Conf SRL Botoşani (lider) şi Conrec SA Botoşani pentru lucrările de întreţinere pe un lot din drumurile naţionale din judeţul Neamţ. Mai mult, DRDP Iaşi anunţă că va solicita firmelor botoşănene „daune-interese compensatorii în valoare de 25% din valoarea contractului subsecvent pe care a refuzat să îl semneze” şi va notifica la Autoritatea Naţională a Achiziţiilor Publice (ANAP) pentru ca cei doi constructori să nu mai poată participa la licitaţii publice timp de trei ani. „Decizia de faţă, privind rezilierea contractului cu unul dintre prestatori, reprezintă un avertisment pentru constructorii care au câştigat licitaţiile oferind un preţ cu mult sub cel estimat la momentul lansării procedurii de achiziţie, iar acum se retrag din motive pe care le considerăm nejustificate. Nu putem tolera constructori care se prezintă la licitaţii cu preţuri extrem de scăzute, iar apoi blochează demersul autorităţii contractante de a interveni pe reţeaua de drumuri naţionale din administrare”, declară Ovidiu Mugurel Laicu, directorul general regional al DRDP Iaşi.

În aceste condiţii, DRDP Iaşi a anunţat că executarea lucrărilor de reparaţii pe drumurile din Neamţ vor fi făcute în regie proprie. „Este o soluţie de urgenţă, nedorită, prin care dorim să evităm o situaţie de criză, apărută independent de voinţa noastră”, a mai spus Laicu.

Liviu Conţac nu a putut fi contactat pentru a-şi spune punctul de vedere.

La sfârşitul lunii ianuarie, Big Conf a reziliat şi contractul de întreţinere a drumurilor judeţene din Botoşani, astfel că Direcţia Judeţeană de Drumuri şi Poduri (DJDP) a fost nevoită să scoată lucrarea din nou la licitaţie. De această dată, judeţul a fost împărţit pe două loturi. În acest moment curge perioada de contestaţii, câştigătorii licitaţiei fiind Big Conf în asociere cu firma Mineral Com Satu Mare câştigând partea de nord a judeţului, iar Transporturi Auto SA, firma lui Constantin Conţac, câştigând partea de sud a judeţului. Oficialii CJ Botoşani speră ca săptămâna viitoare să poată semna contractele cu cei doi câştigători, iar apoi să înceapă plombările pe drumul strategic, mai exact la Răuseni, după care să reabiliteze sectorul Flămânzi – Prăjeni – Plugari.

Apreciază calitatea articolului

6 VOTURI - MEDIE: 4,00
O stea2 stele3 stele4 stele5 stele
Încarc...