spot_img
sâmbătă, aprilie 27, 2024
AcasăLocal BTSolicitări de modificare a licenței pentru transportul spre Mihai Eminescu

Solicitări de modificare a licenței pentru transportul spre Mihai Eminescu

Situația curselor spre Cătămărești Deal a ajuns în vizorul autorităților locale, după ce luni acestea au fost suspendate.

În cursul zilei de luni, Primăria Mihai Eminescu a făcut o adresă către Consiliul Județean (CJ) Botoșani prin care solicită găsirea unei soluții. Mai mult, astăzi, reprezentanții comunei vecine municipiului au făcut o nouă hârtie prin care solicită suplimentarea licenței pentru firma Miss Andreea, cea care deservește ruta Botoșani – Mihai Eminescu, în baza unei licențe obținute în 2004 și care a fost prelungită până în 2023, astfel încât societatea să poată face curse din 10 în 10 minute. Astăzi, la sediul CJ a ajuns și fostul deputat PNL, Verginel Gireadă, soțul primarului comunei Mihai Eminescu, Aneta Gireadă, care i-a cerut vicepreședintelui Dorin Birta rezolvarea cât mai rapidă a situației, „pentru că cei care au de suferit sunt oamenii, care nu mai au cu ce să ajungă în Botoșani”.

Problemă mult mai complexă

Problema este mult mai complexă, în sensul că, chiar dacă va fi suplimentată licența și i se va da voie societății Miss Andreea să facă traseul din 10 în 10 minute, aceasta chiar va trebui să și facă toate aceste curse din Ipotești spre Botoșani. Chiar dacă ar concesiona câteva curse către Microbuzul, cele două firme nu au cum să justifice economic o astfel de ritmicitate, iar dacă cursa s-ar opri la Cătămărești Deal, atunci s-ar încălca licența acordată de CJ. Pe de altă parte, dacă se vor opera numai anumite curse până în Ipotești, iar se va încălca licența, iar CJ și Autoritatea Română Rutieră (ARR) ar trebui, în virtutea efectului legii, să sancționeze firma Miss Andreea.

Potrivit art.28 a Normelor de aplicare a Legii serviciilor de transport public local, ARR poate retrage licența de traseu când nu mai sunt îndeplinite condițiile care au stat la baza eliberării acesteia (aln.1, lit. a); când operatorul de transport rutier, deținător al licenței de traseu, a încredințat spre efectuare altui operator de transport rutier curse prevăzute în graficul de circulație aferent licenței de traseu (aln.1, lit. b.ii); în cazul transportului județean, când operatorul de transport rutier a efectuat mai puțin de 95% din totalul curselor prevăzute în graficul de circulație al licenței de traseu a se efectua într-o lună calendaristică (aln.1, lit. c.i). „În cazurile prevăzute la alin. (1) lit. a), b) și c), retragerea licenței de traseu se face în baza solicitării motivate a administrației publice județene”, se mai arată în respectivele norme.

Soluția putea veni de la Zona Metropolitană

Trebuie să ne așezăm cu toții la masă, autorități, dar și firma Miss Andreea, cea care deține licența de transport pe ruta Botoșani – Mihai Eminescu, și să găsim o soluție legală”, a declarat vicepreședintele Dorin Birta.

Situația a intrat și în atenția prefectului Dan Șlincu, acesta solicitând găsirea unei soluții pentru oamenii din zona Cătămărești Deal, dar o soluție care să nu exceadă cadrul legal.

Soluția putea veni de la Zona Metropolitană, care putea organiza transportul metropolitan, dar comuna Mihai Eminescu a ieșit din această asociere, care s-a dovedit nefuncțională sau cu rezultate aproape de zero încă de la înființare, fiind de fapt o sinecură politică.

Amendă de 6.000 de lei încasată de Microbuzul

Recent, firma Microbuzul a fost amendată cu 6.000 de lei pentru că a efectuat curse de călători fără licență până în Cătămărești Deal, deși traseul său se termina la limita municipiului Botoșani. Cursele erau efectuate în urma unei înțelegeri tacite cu Primăria Mihai Eminescu și reprezentanții firmei Miss Andrea care opera licența de transport județean pe acest traseu. Dacă în urmă cu șapte ani cei doi transportatori erau într-un război penal, Dumitru Bălan acuzând Miss Andreea că oprea în stațiile concesionate de el de la municipalitate, acum ei s-au înțeles în sensul ca Microbuzul să opereze până în Cătămărești Deal, iar Miss Andreea să poată folosi și stațiile din oraș, deși conform licenței mașinile ei nu puteau opri decât la autogară și la ieșirea din municipiu.

Deja ai votat!
Botoșani
cer fragmentat
4.3 ° C
4.3 °
4.3 °
81 %
1.3kmh
66 %
sâm
19 °
Dum
21 °
lun
21 °
mar
21 °
mie
20 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Cei de la spital au blocat accesul pentru maşinile ce încurcă pompierii ca să iasă şi ei măcar o dată bine la simularea de...

EDITORIAL

În urmă cu aproape un an, mai exact pe 14 aprilie 2023, în „Monitorul de Botoșani”, apărea sub umila mea semnătură un editorial intitulat...

EPIGRAMA ZILEI

Ne țin calea, mai mult goale, Cu sânii în vânt, frivoli, Unele ne bagă-n boale, Altele în ... boli!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...