Răspuns de la Consiliul Concurenţei în privinţa salubrizării oraşului

0
bdr

Municipalitatea botoşăneană a primit răspuns de la Consiliul Concurenţei cu privire la legalitatea atribuirii serviciului de salubrizare a oraşului societăţii Urban Serv. Până pe 22 noiembrie, edilii trebuie să trimită răspuns acestei structuri centrale. „Am primit răspunsul de la Consiliul Concurenţei prin care ni se transmite că putem face gestiune directă cu salubrizarea oraşului, dar în acest sens trebuie întocmite documentele conform cu solicitarea noastră. Adică acel studiu de oportunitate făcut de colegii de la Direcţia Edilitare trebuie să fie concludent, după care să adoptăm o hotărâre de Consiliu Local prin care să atribuim societăţii Urban Serv salubrizarea oraşului”, a declarat Cosmin Andrei, viceprimar al municipiului. Un nou studiu de oportunitate trebuie întocmit de comisia numită prin dispoziţie a primarului Cătălin Flutur. „Sub nicio formă Consiliul Concurenţei nu a transmis că nu se poate atribui salubrizarea oraşului prin gestiune directă societăţii Urban Serv, aşa cum au clamat încontinuu specialiştii din comisie. Ei au întocmit acest studiu de oportunitate în acord cu decizia lor. Deci se poate, dacă studiul demonstrează clar eficacitatea acestei decizii”, a afirmat viceprimarul. Potrivit acestuia, Consiliul Concurenţei solicită o serie de modificări ale proiectelor de hotărâre, ale studiului de oportunitate, aspecte de ordin tehnic care pot fi clarificate în prima şedinţă de Consiliu Local.

Atribuirea contractului de salubrizare străzi şi deszăpezire a iscat discuţii în contradictoriu la nivelul deliberativului local şi primăriei. Cosmin Andrei nu-şi explică de ce la nivelul primăriei nu se doreşte atribuirea gestiunii directe unei societăţi din subordinea Consiliului Local, varianta agreată fiind organizarea unei licitaţii la care să aibă acces firme din mediul privat, care, cu siguranţă, „vor practica tarife mai mari, decât cele pe care le practică Urban Serv”. „Scopul societăţii de salubrizare nu este realizarea profitului, ci păstrarea unor tarife suportabile pentru populaţia municipiului Botoşani, iar verificarea prestării serviciilor o fac tot colegii de la Direcţia Edilitare. Cu alte cuvinte, dacă nu sunt la un nivel calitativ, cei de la Direcţia Edilitare intervin sau confirmă sau nu situaţiile de lucrări, efectuează plata sau nu”, a explicat viceprimarul. Acesta a apreciat că nu se pune problema prestării serviciilor la un nivel sub cel dorit de edili, în condiţiile în care funcţionarii din cadrul Direcţiei Edilitare sunt cei care le verifică, iar Urban Serv acţionează în baza unor lucrări cerute în acord cu bugetul şi cu nevoile oraşului. „Atunci când intervine o societate comercială cu capital privat, discuţiile sunt destul de tensionate, iar cel mai bun exemplu este gestiunea depozitului de deşeuri de la Stăuceni, unde avem un operator privat cu care avem un dialog deficitar şi o colaborare defectuoasă. Cea mai mare pondere în calculul tarifelor de salubrizare o are munca vie. Urban Serv operează cu salarii mult mai mici pentru şoferii profesionişti, faţă de cele practicate pe piaţa liberă”, a afirmat Cosmin Andrei. Mai mult, edilul susţine că, dincolo de orice analiză, cele mai bune tarife la practică Urban Serv pentru că tot aleşii locali sunt cei care stabilesc profitul societăţii. „Atunci când vin cu tariful, conducerea societăţii negociază cu noi un profit şi profitul poate fi, de regulă, între 1 şi 5%. Noi l-am menţinut la nivelul minim tocmai pentru că nu dorim ca Urban Serv să aibă profit, ci să ofere servicii de calitate, la preţuri acceptabile”, a concluzionat Cosmin Andrei.

La această dată, Urban Serv are contract cu municipalitatea pe salubrizare şi deszăpezire valabil pentru un an.

Deja ai votat!
se încarcă...