spot_img
marți, aprilie 23, 2024
AcasăLocal BTLicitația pentru dirigintare încurcă planurile cu drumul strategic

Licitația pentru dirigintare încurcă planurile cu drumul strategic

Drumul strategic rămâne încă la stadiul de vis, dar reprezentanții Consiliului Județean (CJ) merg mai departe cu procedura de achiziție a serviciilor de dirigintare de șantier. Deși licitația pentru realizarea drumului strategic a eșuat pentru a treia oară, la cea pentru dirigintarea lucrărilor, în valoare de 1,3 milioane de lei (n.r. – aproximativ 300.000 de euro) au fost depuse trei oferte. „Această sumă este prinsă în devizul financiar al proiectului european. Nu e musai și să dai această sumă dirigintelui de șantier. Ea e prinsă la acest nivel, pentru ca să fie acoperitoare”, a declarat Costică Macaleți, președintelui Consiliului Județean (CJ) Botoșani.

Cum cea de a treia licitație pentru drumul strategic a eșuat, CJ se vede în postura de a scoate pentru a patra oară la licitație drumul strategic. Faptul că licitația pentru dirigintare s-a făcut deja ar putea limita modificările ce vor fi aduse la proiectul inițial, în sensul lotizării acestuia și a schimbării soluțiilor tehnice. „Îl putem lotiza, putem să și umblăm și la prețuri dacă statisticile recomandă lucrul acesta. Nu putem umbla la soluția tehnică. Lotizarea o va face echipa tehnică, fără să mai apelăm la proiectant, că doar e vorba de a fi foarte atenți la adunarea sumelor. Dirigintele de șantier dirigintează aceeași sumă. Punct. Trebuie să fim un pic mai flexibili, că dacă o ținem «așa nu», «așa nu», «așa nu» o pățim rău de tot. Atâta timp cât nu modifici datele tehnice care sunt trecute în contract, în interior poți face mișcări legate de lotizare. Altceva nu putem face mare lucru”, a declarat Costică Macaleți.

Trei licitații eșuate

Telenovela licitației pentru drumul strategic a început în ianuarie, când a fost urcată pentru prima dată pe SEAP licitația. Pe 11 martie, când trebuiau să deschidă ofertele, membrii comisiei de licitaţie din CJ au constatat că nimeni nu s-a interesat de lucrare. Atunci, valoarea estimată a contractului a fost de 254 milioane de lei fără TVA, aproximativ 55 de milioane de euro. Pentru că nu s-a prezentat niciun constructor, atunci conducerea CJ a decis să actualizeze doar prețul manoperei în raport cu modificarea salariului minim în construcție impus prin Ordonanța 114. Astfel prețul de la a doua licitație a ajuns la 272 de milioane de lei, fără TVA, aproximativ 57 de milioane de euro, adică undeva la 600.000 de euro pe kilometru, dublu față de standardele de cost pentru un drum județean, și tot nu s-a prezentat niciun constructor.

Astfel, în urmă cu o lună, axa rutieră strategică Botoșani – Iași a fost scoasă la licitație pentru a treia. Cea de a treia licitație s-a făcut după o nouă actualizare a prețurilor. Noul preț oferit constructorilor a urcat peste 292 de milioane de euro fără TVA, adică 61,5 de milioane euro, aproximativ 610.000 euro pe kilometru.

Drumul strategic trebuie terminat până în octombrie 2023 pentru a nu se pierde finanțarea europeană.

106 kilometri de drum județean

Prin acest proiect se dorea modernizarea a patru tronsoane de drum judeţean, în lungime totală de 106,265 kilometri, situate pe teritoriul judeţului Botoşani – DJ 282 H (limită judeţ Iaşi – Rediu – Răuseni – Călăraşi), DJ 282 (Răuseni – Todireni – Albeşti – Truşeşti – Dângeni – Hăneşti), DJ 297 (DN 29D – Blândeşti – Suliţa – Lunca – Todireni) şi DJ 294 (Dângeni – Mihălăşeni), precum şi cel situat pe teritoriul Judeţului Iaşi – DJ 282 H (Şipote – limită judeţ Botoşani). Investiţia avea în vedere reabilitarea a nouă poduri existente, construirea a trei poduri noi şi amenajarea a cinci treceri la nivel cu calea ferată.

Deja ai votat!
Botoșani
cer fragmentat
8.9 ° C
8.9 °
6.6 °
89 %
1.6kmh
53 %
mar
14 °
mie
20 °
joi
13 °
vin
16 °
sâm
19 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

  Asta înseamnă să te pregătești bine pentru programul rabla.

EDITORIAL

Ați auzit ce isprăvi a mai comis Marcelașul cel Viteaz în ultimele zile? Ar cam trebui. Nu de alta, dar românilor le place să...

EPIGRAMA ZILEI

Un termen interesant: Poate fi mașină nouă, Numele unui savant Sau ...  instrument de spart ouă! -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...