spot_img
miercuri, aprilie 24, 2024
AcasăLocal BTLiviu Axinte, despre statutul de autoritate publică al profesorilor - Nu vom...

Liviu Axinte, despre statutul de autoritate publică al profesorilor – Nu vom transforma şcolile în cazemate

Senatul României a adoptat proiectul de “Lege privind învestirea personalului didactic de predare, de conducere, de îndrumare şi de control cu exerciţiul autorităţii publice pe timpul şi în legătură cu îndeplinirea atribuţiilor de serviciu”. Proiectul a fost iniţiat de senatorul PSD Şerban Nicolae la cererea Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ, federaţie condusă de Simion Hancescu.

În baza legii, cei care agresează profesorii riscă până la doi ani şi jumătate de închisoare. Legea prevede ca atunci când un profesor este agresat, acesta să beneficieze de protecţia acordată funcţiilor de autoritate publică, adică de “respect şi consideraţie, autoritatea de a lua decizii oportune, protecţie juridică şi un climat de ordine în timpul desfăşurării activităţii.”

Liviu Axinte, liderul Ligii Sindicatelor din Învăţământ consideră că trebuie să existe un climat de siguranţă în şcoli, dar asta nu înseamnă că noile prevederi transformă unităţile de învăţământ într-o cazemată, unde nu se va mai putea intra. „Asta nu înseamnă că vom fi poliţişti, că toată ziua îi vom încătuşa pe elevi sau pe părinţii care vin în şcoală. Nu acesta este scopul legii. Orice părinte trebuie să conştientizeze că dacă vine în şcoală şi-l bate pe profesor pentru că i-a lăsat copilul repetent, atunci este ca şi cum ar bate un poliţist. Nu trebuie însă să avem aşteptări că din momentul acesta nu se va mai întâmpla nicio agresiune în şcoală”, a declarat liderul LSI.

Potrivit liderului LSI, se observă destul de des o lipsă de respect faţă de personalul didactic din partea copiilor, mai ales a celor din clasa a VII-a în sus, dar şi a părinţilor.

„Am văzut că liderii unor organizaţii de elevi solicită preşedintelui ţării să nu promulge această lege. O să vedem ce o să se întâmple, dar, în nici într-un caz, acest proiect nu este iniţiat ca un demers al  poziţionării cadrelor didactice într-un conflict cu elevii. Problemele înregistrate în ultima perioadă în şcolile din România au dus la apariţia acestui proiect de lege, pentru că din ce în ce mai multe agresiuni au loc în spaţiul şcolilor, agresiuni care nu vin întotdeauna din partea elevilor, ci şi din partea părinţilor care interacţionează cu personalul didactic”, a explicat Liviu Axinte.

Despre acest proiect de lege se vorbeşte de doi ani, însă abia acum s-a încheiat tot parcursul parlamentar. „După anul 1990 există o schimbare de atitudine la nivel de societate, nu numai în cadrul şcolilor, dar totuşi nu trebuie depăşită o anumită limită în comportamentul faţă de cadrul didactic, pentru că dacă o să permitem ca aceste fapte de agresiune contra unui cadru didactic să se producă şi nu o să le sancţionăm, atunci o să vedem că din ce în ce mai puţini absolvenţi de învăţământ superior o să vrea să lucreze în învăţământ”, a concluzionat Liviu Axinte.

Deja ai votat!
Botoșani
cer fragmentat
17.7 ° C
17.7 °
17.6 °
55 %
2.4kmh
61 %
mie
18 °
joi
19 °
vin
9 °
sâm
18 °
Dum
21 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

E bine să conduci verde cu mașina electrică, dar nu strică să fii și prevăzător.

EDITORIAL

Nu am idee câtă lume cunoaște pilda cu broscuța surdă și, de aceea, pentru a fi sigur că voi fi înțeles așa cum trebuie...

EPIGRAMA ZILEI

Foaie verde și-o sipică, Badea are ... leafa mică Dar spune la orișicare Că eu am ... poșeta mare! -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...